Voetbalvrouw

Mijn vader zei vroeger altijd: “het zou me niet verbazen als jij een voetbalvrouw zou worden”. Dit komt omdat ik enorm van voetbal hou en altijd wel langs het voetbalveld te vinden was en eigenlijk nog wel ben. Is het niet bij PSV dan wel bij mijn broertje.
Op dit moment is de competitie afgelopen maar toch heb ik de afgelopen 1.5 week zo’n 3 keer naast het voetbalveld gestaan.
 
Wat wil nu? Mijn vriend is dus een topsporter. En dat maakt mij een voetbalvrouw.
Hij keept namelijk in het Nederlandse team van CPvoetbal. Nu zal dat vrijwel niemand iets zeggen want er wordt veel te weinig aandacht aan besteed maar ik zal het in het kort uitleggen.
“CP-voetbal (internationaal Football 7-a-side genoemd) wordt gespeeld door voetballers die als gevolg van een hersenbeschadiging een motorisch probleem hebben. De beschadiging is meestal het gevolg van een geboortetrauma (Cerebrale Parese).”
Wil je meer weten erover kun je kijken op http://www.cpvoetbal.nl of op http://www.onsoranje.nl daar staat ook wat.
 
Helaas is het wel zo dat ons Nederlands team niet fulltime in dienst zijn, ze trainen zo’n 1 á 2 dagen per week (wel volledige dagen). Er zijn ook teams, bijvoorbeeld die van Ukraine, die professionals zijn en dus 7 dagen per week trainen en spelen samen. Dat merk je dan ook wel..
 
Maar mijn vent is op dit moment dus bezig met een groot toernooi. Namelijk het WK. Gelukkig is het dit keer in Nederland (Drenthe) maar normaal altijd in het buitenland. Zij gaan ook regelmatig voor toernooien en trainingskampen naar het buitenland en dat maakt mij dan ook een echte voetbalvrouw.. *wink*
 
Gisteren hebben de mannen een achtste finale gespeeld tegen Ukraine. Ze hadden verwacht echt afgeslacht te worden maar Bart heeft geweldig staan keepen en daardoor de schade ook beperkt kunnen houden. Wél zitten ze sowieso bij de laatste 8 (plaats 5 is het hoogst haalbare) wat betekend dat ze volgend jaar mee doen met de Olympische spelen, oftewel de Paralympics in London.
 

Ik ben trots. Trots om een voetbalvrouw te zijn, maar vooral om de voetbalvrouw van Bart te zijn. Want hij is een geweldige keeper maar vooral een geweldige vent!!

 
 
 
Geef een reactie

