Nare nasmaak

Toch wel heel grappig, kreeg op mijn vorige blog reacties in de trant van “je hebt een heel mooi jaar achter de rug, wat fijn”. Terwijl mijn gevoel over 2011 eigenlijk niet zo positief is. Maar als ik dan terug lees wat ik zelf heb geschreven begrijp ik heel goed waarom mensen dat zo zien. En in principe hebben ze volkomen gelijk.

De reden dat er bij mij aan 2011 een nare nasmaak aan zit, is omdat ik erg veel stress heb gehad in verband met werk. Ik heb daardoor ook vele lichamelijke klachten gehad en over het algemeen heeft dat het hele jaar door gespeeld.

Ik ben inmiddels 3 jaar afgestudeerd en heb in het buitenland een vast contract gehad en heb vorig jaar een paar maanden een eigen instroomgroep gehad. Maar daarnaast is het dus altijd invalwerk geweest. En het vervelende aan invalwerk is dat je geen vast inkomen hebt. Het is altijd maar afwachten of je veel kunt werken en ook kun je niets opbouwen.

Ik had gehoopt inmiddels een contract te hebben maar er is gewoon in deze provincie echt totaal niemand die een vast contract kan krijgen. Die zijn enorm zeldzaam.

Dit geeft mij veel stress omdat ik elke cent moet omdraaien die ik uitgeef, omdat ik mijn spaargeld moet aanspreken om rond te komen en omdat ik graag een huis zou willen kopen maar dat zit er voorlopig niet in.

Gelukkig heb ik een lief vriendje die ervoor zorgt dat ik toch nog wel leuke dingetjes kan doen enzo, maar als ik hem niet had.. Dan was ik helemaal in een dip gevallen denk ik.

Maar ik heb voor 2012 iets anders in gedachten. Geen stress meer… Maar proberen overal het positieve achter te zien.

Hopelijk gaan vriendlief en ik binnenkort officieel samenwonen, dan ziet het er sowieso al rooskleuriger uit!

Geef een reactie

