Mijn konijn en ik… zijn hele goede vrienden!

De titel hierboven geeft een carnavalshit aan.. Maar ook de band tussen mij en mijn konijn.
Dat klinkt sommige mensen misschien vreemd in de oren, maar het is zo.
Ze zeggen wel eens “honden zijn mens’ beste vriend” maar ik durf te beweren dat dit ook zo is met konijnen..
Tenminste, zo is het met mijn konijn!
Er is een hoop veranderd in het leventje van mijn konijn.
In het begin zat hij in zijn kooi en had ik er een hek omheen gezet. *klik*
Ik heb dat hek een aantal keer verplaatst zodat hij steeds meer ruimte had.
Maar meneer konijn rook meer vrijheid dus hij probeerde telkens te ontsnappen en dit lukte soms ook..
De hekken stonden er omdat ik niet wilde dat hij in de woonkamer kwam, ik had er veel kabels lopen en ook de bank was in mijn ogen te nieuw om er een konijn op te laten..
Echter vond ik het soms wel leuk als hij eventjes bij mij kwam snuffelen en huppelen.
Dus ik besloot om de hekken weg te halen, bij het voorraam voor de verwarming (en de kabels) te zetten en om hem toch vrij te laten rondlopen.
Uiteindelijk heeft meneer konijn enorm veel ruimte. Hij mag namelijk overal in huis komen.
Tenminste… als ik thuis ben!
Hij is erg graag bij mij (of mijn vriend) dus als ik naar boven ga, dan gaat meneer konijn mee.
Ga ik naar het toilet, wil hij mee. Zit ik op de bank, komt hij gezellig spelen op de bank.
Tegenwoordig mag ik hem zelfs ook oppakken. Dat kon ik in het begin niet, totdat hij me een week heeft moeten missen ivm vakantie..
Daarna mocht ik hem opeens oppakken. In het begin vond hij dat zo’n 10 seconde leuk..
Tegenwoordig kan ik soms wel 10 minuten met hem knuffelen voordat hij weer wil rondspringen en huppelen..
Hij voelt het als ik verdrietig ben, hij is ALTIJD blij als ik thuis kom en ik heb er zoveel plezier van..
Het handige van mijn konijn ten opzichte van een hond is alleen dat hij nooit uitgelaten hoeft te worden…
Als hij moet poepen of plassen gaat hij gewoon op zijn toiletje zitten.
Handig he?!
Geef een reactie

