Rugzak

Sinds dit jaar ben ik rugzakbegeleider van 3 kinderen op een basisschool.
Ik was bij die basisschool al werkzaam als invalkracht op de middagen (ivm revalidatie leerkracht) en toen ze het rugzakgeld van die kinderen eindelijk door hadden vroegen ze aan mij of ik die kinderen wilde begeleiden. Het is iets wat ik nog nooit had gedaan maar wat me altijd al had geinteresseerd. Wel had het financieel wat negatieve gevolgen maar daarvoor in de plaats zou ik veel kennis en ervaring opdoen wat voor mij positiever woog dan het minder geld verdienen.
Nu na de kerstvakantie ben ik echt begonnen (daarvoor al, maar nog niet met kinderen) en blijkt de leerkracht waarvoor ik in de middag inviel volledig uitgeschakeld te zijn.
Dus de middagen vallen voor mij weg. Op dit moment heb ik nog 12 uur in de week werk. Plus dan op de dinsdag en donderdag dat ik kan invallen op andere scholen. Alhoewel ik vanaf deze donderdag ook een cursus ga volgen ivm de rugzakbegeleiding en ik dan dus ook niet kan invallen. Financieel een enorme domper dus.
 
Maar zoals ik in een eerder blogje ook al zei.. ik wil alles van de positieve kant gaan bekijken en dus ook dit. De rugzakbegeleiding geeft mij veel voldoening. Ik vind het heerlijk om 1 op 1 met deze speciale kinderen te werken. Dit is wat ik eigenlijk altijd al heb gewild.. Ik mag ook op cursus, dit wordt betaald uit het rugzakgeld, ik mag allerlei materialen aanschaffen (die ik uiteindelijk niet mag houden maar waarvan ik wel veel leer en altijd dingen uit kan kopieren) en ik geniet er dus enorm van…
 
En die financien… Tsjah dat komt wel goed. Je werk leuk vinden is voor mij toch ook echt wel belangrijk!!
 
Geef een reactie

