Getting fit

Ik heb geen conditie.
Zo. Dat is eruit. Ik heb dus geen conditie. Ik sport dan ook nooit. Heb het wel altijd gedaan, maar de laatste jaren “schiet” het erbij in. Klinkt heel laf, is het eigenlijk ook wel.
Vroeger deed ik aan korfbal. Speelde best op een hoog niveau, maar doordat mijn enkelband 2x scheurde en ik problemen heb met mijn ademhaling als ik me inspan besloot ik op mijn 15e te stoppen. Dat mijn team uit elkaar viel was ook wel een grote reden.
Daarna heb ik vanalles geprobeerd: fitness, tae-bo, zwemmen, enzovoort. Maar overal stopte ik mee, vooral omdat degene met wie ik ging stopten. Klinkt laf, maar is het dit keer niet.
Ik sport niet in mijn eentje, ik ben teamsport gewend, dat zit in mijn bloed. Dus ik sport met iemand samen het liefste.
Nu ben ik vorige week gaan zwemmen met een vriendin. Lekker baantjes trekken. Dat beviel ons enorm goed dus we willen dit elke week gaan doen. Op woensdag.
Helaas kon zij deze week niet wat betekent dat ik dan ook niet ga. Maar gelukkig heb ik een sportief vriendje en heb ik gisteren met hem een work-out gedaan. Hij weet vele buikspieroefeningen en andere oefeningen om je spieren te prikkelen dus kon mij ze mooi uitleggen. Als afsluiting mocht ik 10x de trap op en af lopen/rennen.
Uitgeput was ik… hahaha!
Maar ook dit beviel me goed. Dus vandaag weer.. en morgen.. en overmorgen.. en..
U snapt het!
Hopelijk houd ik het dit keer wat langer vol. Want ik wil me fit voelen, ik wil mijn conditie weer opbouwen en misschien straks, als het aangewend is, doe ik alles zelf. Zonder dat iemand me helpt!
Geef een reactie

