De mooiste dag van… haar leven

31-08-2012 wordt een mooie dag. Dat is namelijk de datum dat één van mijn beste vriendinnen gaat trouwen met haar verloofde. Zij heeft hem zelf ten huwelijk gevraagd en gisteren zijn ze zelfs in ondertrouw gegaan. Ze hadden een verlovingsfeest georganiseerd in onze stamkroeg en ik mocht samen met C. hun ondertrouw aankondigen.
Waarom kreeg ik deze bijzondere taak? Juist! Omdat ik ceremoniemeester ben…!
 
Het is echt een hele eer om gevraagd te worden, vooral omdat je zoveel verantwoordelijkheid krijg eigenlijk. Ik heb er geen seconde over nagedacht of ik het wel wilde. Ik ken haar alweer 20 jaar dit jaar en we hebben lief en leed mogen delen..
We hebben het draaiboek al besproken, al zal er nog wel wat aangepast worden de komende tijd. Maar de belangrijkste dingen liggen vast.
Ze gaan trouwen op het water bij Beachclub Sunrise. Dat is hier in Eindhoven aan een groot meer, erg mooie locatie.

Verder heeft zij haar jurk al, de fotograaf en cameraman zijn geregeld, de uitnodigingen zijn zo goed als klaar, de catering is geregeld, de getuigen zijn gevraagd, enzovoort..
Het enige wat nog veel veranderd is de gastenlijst. Ik voel het als mijn taak om mijn vriendin te helpen met knopen doorhakken. Het is ook erg moeilijk om te bepalen wie je de hele dag laat komen en wie alleen ’s avonds. Maar aangezien zij hun budget al 2x hebben verhoogd lijkt het me slim om ze daarmee te helpen.
 
Terwijl ik bezig ben met de bruiloft van mijn vriendin denk ik zelf ook erg veel na over wat ik wil bij mijn bruiloft. Hij wordt sowieso anders dan zij het doen, voornamelijk omdat zij zich een veel groter budget kunnen veroorloven maar ook omdat zij ervoor kiezen om (hoogstwaarschijnlijk) niet op huwelijksreis te gaan en dat is wel iets wat er bij ons zeker bij zit.
 
Al met al duurt het nog wel een aantal maanden voor het zover is, maar aangezien de tijd vliegt blijven we de dingen goed in de gaten houden en geniet ik net zo hard mee met mijn vriendin als ze zelf doet.. Want ik heb haar nog nooit zo gelukkig gezien.
En dat allemaal dankzij haar lieve verloofde!

Geef een reactie

