Gehakt-tjap

Gisteravond kwamen er drie vrienden van ons bij me eten. Mijn vriend was er uiteraard ook bij. Aangezien ik een kleine woonruimte heb en een enorme bank hebben we geen eettafel maar wel een gemetselde bar en daaraan hebben we nog een soort van bar gezet met 4 barkrukken. Maar ja, we waren met zijn 5en die avond….
Dus heeft mijn vriend de tuintafel met tuinstoelen binnen neergezet en konden we zo toch allemaal gezellig aan tafel eten.
 
We aten gehakt-tjap!
Je zult wel denken.. dat klinkt niet al te best. Maar dat is het wel.
Ik heb dit “recept” van mijn schoonmoeder, zij heeft ooit, toen ze niet al te veel in huis had, met alle “restjes” dit gerecht gemaakt. En nu is het minimaal één keer in de 1 á 2 weken vaste kost bij hun thuis. Ik vind dit enorm lekker, mijn vriend ook, dus ik wilde dit graag ook eens maken voor mij en mijn vrienden.

Zo gezegd, zo gedaan. Vriendlief en ik hadden overdag al alle groente gesneden (denk aan paprika, champignons, prei, uien en knoflook) dus we hoefden ’s avonds alleen nog maar het ei & het gehakt te bakken, de rijst te koken en alles bij elkaar te gooien en zo even laten pruttelen.. Uiteraard gooi je er allerlei kruiden doorheen (voor de smaak), zo heb ik er peper/zout/chilipoeder/paprikapoeder/cayennepeper doorheen gegooid en een klein blikje tomatenpuree.
 
Als toetje hadden we een McFlurry Stroopwafel, aangezien de Mac vrijwel om de hoek zit en mijn vriendin graag met haar nieuwe auto er even heen reed 😉
Het viel allemaal enorm in de smaak bij mijn vrienden! Alleen ben ik uiteraard vergeten om er een foto van te maken.. Probeer er de volgende keer aan te denken!
Geef een reactie

