Dierenarts

Ik ben van de week met vriend konijn naar de dierenarts geweest.
Niet dat hij ziek was ofzo, integendeel.
Maar hij moest zijn inentingen weer hebben.

Gelukkig voor mij vindt hij zijn reiskoffer niet eng, hij gaat er zelf in. Alleen het reizen zelf vindt hij maar niets.. Maar dat is begrijpenlijk. Eenmaal bij de dierenarts (waar ik voor het eerst kwam) moesten we even wachten maar eenmaal aan de beurt ging het allemaal erg rap. Het was een vrouwelijke dierenarts, erg vriendelijk, goede eerste indruk. Ze heeft Jeroentje eerst nagekeken of alles in orde was. Dus zijn tanden, nageltjes, buik, gewicht, enzovoort. Ze vond dat hij erg gezond eruit zag en erg lief. Jeroentje vond het allemaal maar niets en kroop telkens wanneer hij kon bij mij in mn nek.
 
Daarna was de spuit aan de beurt. Gelukkig is het tegenwoordig nog maar 1 prik en kun je er een jaar lang mee doen. Dat was voorheen wel anders.. Het was allemaal zo gepiept!
We kochten nog een zak voer voor hem, want dat was bijna op en we konden weer naar huis.

Wel vertelde de dierenarts me dat ik hem goed in de gaten moest houden want hij zou een bult kunnen krijgen op de prikplek en het kon zijn dat hij de eerste uren wat suffig was en misschien niet wilde eten. Maar 5 minuten nadat we thuis waren was meneer al helemaal zichzelf!

Dus nu op naar de lente! Jeroentje is er in ieder geval helemaal klaar voor.. En ik ook!
Geef een reactie

