Vrijwilligerswerk

Gisteren begon hij dan eindelijk…
Mijn training bij de Kindertelefoon!
Al een aantal weken geleden had ik een sollicitatiegesprek daar en kreeg ik dezelfde dag te horen dat ik was aangenomen. Ik helemaal blij natuurlijk want ik had me al zo lang geleden aangemeld en het lijkt me zo leuk om dit te gaan doen! De training zou ergens in maart starten maar werd uitgesteld naar gisteren uiteindelijk. We zijn met 9 cursisten (al was er iemand afwezig gisteren) en de leeftijden gaan van 19 tot 54! Toen ik dat zo zag dacht ik “oh help” maar na 2.5 uur waren die gedachten uit mijn hoofd want wat een leuke mensen allemaal!! Ik heb in die paar uur al erg veel opgestoken want er werd niet alleen verteld nee we werden direct in actie gezet! Rolspelen, quick thinking.. Je kunt het zo gek niet bedenken of we deden het.

Ik ben erg blij dat ik ervoor gekozen heb om dit te gaan doen want die training van gisteren smaakt naar meer! Er volgen nog 9 trainingen en dan ga ik met een mentor echt aan de slag! Ik kan haast niet wachten……

13 gedachten over “Vrijwilligerswerk

  1. Wat goed van je dat je vrijwilligerswerk wil gaan doen en dat je zo enthousiast bent! Het lijkt me in dit geval ook veel voldoening te geven en ik denk ook dat het je verrijkt.
    Ik heb net je logje over de inrichting nog gelezen en wat een leuke kleuren heb je op de muur! Lichtgrijs met donker en toevallig dat wij die lichte kleur op de muur hebben in onze keuken. Dus ik kan wel zeggen dat je smaak hebt 😀
    En wij hebben ook nog zoveel plannen qua huis, reizen etc maar alles op z’n tijd. Daarbij hebben we nog steeds geen stekje kunnen vinden van de bekende geldboom dus veel keus hebben we ook niet;-)
    Ik wens je een fijne Pasen!

  2. Wat een bijzondere vorm van vrijwilligerswerk. Lijkt me heel veel voldoening geven, al is het soms ook heel erg moeilijk denk ik. Leuk dat je zo enthousiast bent: op naar de volgende training dus! Ik weet het trouwens niet, maar heb jij een opleiding in het sociale vlak? Daar past dit natuurlijk prima bij.

  3. Wat een leuke uitdaging voor je! Ik vind het knap dat je dit gaat doen! Fijn dat je het ook naar je zin hebt. Ik hoop dat je veel kan betekenen voor anderen in dit werk!

    Fijn weekend!

  4. Wat goed dat je vrijwilligerswerk gaat doen! En leuk om te lezen dat je zo enthousiast bent.
    Hoe is het met de kindertelefoon, wordt er nog veel naar gebeld door kinderen?

  5. Wat leuk! Ik heb zelf ook wel eens nagedacht om bij de kindertelefoon vrijwilligerswerk te gaan doen. Maar omdat ik niet zeker ervan kon zijn om een langere tijd daar te werken heb ik het niet gedaan. Ben benieuwd hoe het je gaat bevallen!

  6. Wat tof! Ik werk nu al anderhalf jaar bij de Kindertelefoon in Utrecht. Het is echt heel leuk werk 🙂 Veel succes en vooral veel plezier met de training!
    Ik heb morgen weer dienst, heb er wel weer zin in 🙂 En ik ga binnenkort forumdiensten draaien, dan ben je moderator en dat kan lekker thuis. Ben benieuwd!

Geef een reactie

