Jaar samen

 We kennen elkaar al jaren. Een oud klasgenootje van mij en goede vriend van hem stelden ons aan elkaar voor het in Philips Stadion bij een wedstrijd van PSV. Hij was verkocht, ik niet. We hadden sporadisch contact en we wilden zelfs afspreken maar ik kapte dat uiteindelijk af omdat ik hem geen hoop wilde geven. In de jaren erna bleef het contact op de achtergrond maar het was er wel. Wonende op Aruba bekeek ik zijn foto’s van Thailand en hij bekeek mijn foto’s van Aruba. Toen ik terugkwam was ik als herboren. Aruba is voor mij echt een keerpunt geweest (maar daarover later meer) en ik stond open voor alles. Alles kon en niets moest! Dat was mijn motto.

Ik denk dat het zo rond januari was dat we elkaar steeds vaker tegenkwamen op stap. En ik kwam toen op een punt dat ik het jammer vond als ik hem NIET tegen kwam! Buiten het contact met mij om kreeg hij contact met mijn beste vriendin en haar vriend. Wel oppervlakkig, vooral in de kroeg, maar het contact was er. Toen mijn vriendin op haar hyves (jaja toen was dat nog “in”) schreef dat ze naar Dierenrijk Europa was geweest, reageerde ik met de zin “oh dat lijkt me erg leuk, ben ik nog nooit geweest”. Die zin van mij zag Bart als een opening om ons contact wat op te schroeven dus hij vroeg aan mij of ik zin had om daar een keer met hem heen te gaan. En ja, daar had ik wel zin in! Begin april zat hij voor zijn voetbal in het buitenland en stuurde hij me een berichtje via hyves met zijn telefoonnummer “voor als ik een keer zin had om te smsen”. Dit deed ik dan ook, want het was mij wel duidelijk geworden dat ik meer voor hem voelde dan alleen vriendschap.

We begonnen met smsen, ik nodigde hem uit voor mijn verjaardag en op die dag zouden we dan ook een afspraak maken voor de dierentuin. Door alle drukte en spannende vonken vergaten we het maar maakten we een afspraakje om uit eten te gaan… Dat was op 1 mei 2011. Het klikte zo goed en het voelde zo fijn dat we elkaar snel weer wilden zien, echter was hij die week erna weer op trainingskamp. Op 6 mei kwam hij terug en op die dag besloten we dan ook dat dit zo goed voelde samen dat we elkaar dan maar gewoon vriendje & vriendinnetje moesten noemen….

En nu is het een jaar later… Een jaar waarin we elkaar enorm goed hebben leren kennen. Een jaar waarin we samen gelachen hebben, samen gepraat, samen stil geweest zijn en samen uren hebben liggen/zitten kletsen. Een jaar waarin we op proef zijn gaan samenwonen, wat zo goed voelde dat we nu per 1 juni ECHT gaan samenwonen. Een jaar waarin mijn vrienden onze vrienden werden. Een jaar waarvan we hopen dat er nog vele van zulke jaren volgen!

Bart en Nicole, 6 mei 2011.

8 gedachten over “Jaar samen

  1. Gefeliciteerd met jullie jubileum! Jammer dat hij uitgerekend nu in het buitenland zit maar ach, altijd een goede reden om het later nog eens te gaan vieren toch? Bij ons was er in het begin ook vooral contact via mail en sms en later dan toch maar eens met z’n tweetjes afgesproken en inmiddels zijn we zowat 10 jaar verder!

  2. Had ik natuurlijk al gezegd, maar ook hier nog even: Gefeliciteerd! Mooi blogje, ik hoop met je mee dat er nog veel gelukkige jaren mogen volgen, het is je gegund!
    (leuke datum trouwens, wij hadden een dag eerder ons jubileum)

Geef een reactie

