Aruba..

Op 21 oktober 2009 om 8.25uur begon mijn grote avontuur. Ik vertrok voor ongeveer een jaar naar het mooie eilandje Aruba, liggend zo’n 30 kilometer van Venezuela (Zuid-Amerika). Het was een onverwacht besluit wat ik nam, maar het kwam op mijn pad en ik kon dit niet aan me voorbij laten gaan.
Ik ben helemaal zelf uit een depressie van 7 jaar geklommen en heb toen ook altijd gezegd “als ik hieruit kom dan wil ik naar het buitenland, een nieuwe start maken”. Het was wel later dan gehoopt.. Maar eindelijk kon ik dan naar het buitenland!

En wat een nieuwe start heb ik gemaakt. Daar kwam ik helemaal tot rust. Daar leerde ik genieten van de kleine dingen. Daar leerde ik van mezelf houden.
Aruba is voor mij de ommekeer geweest. Aruba zit diep in mijn hart en ik ga er ook zeker nog eens terug. Puur omdat ik geen afscheid kan nemen van dit geweldige eiland wat zoveel voor mij betekent heeft en nog betekent…

Omdat Aruba voor mij mijn “redding” is geweest en omdat ik sindsdien heel anders in het leven sta wilde ik dit voor altijd vastleggen. Ik heb altijd al geroepen dat ik een tatoeage wil maar ik wist nooit wat en waar. Het moest iets van betekenis zijn, iets wat voor mij over 50 jaar nog betekenis heeft dus ik heb nooit iets laten zetten omdat ik zoiets nog niet had. En ook wel omdat ik nog thuis woonde en mijn vader het er niet mee eens was.
Door Aruba heb ik nu iets wat voor mij over 50 jaar nog betekenis heeft. Alleen ben ik er nog niet helemaal uit wat ik precies wil…

Het wordt óf een Kolibrie (Hummingbird) omdat ik op Aruba voor het eerst dat mooie beestje in het echt heb gezien en de kolibrie staat symbool voor onafhankelijkheid, optimisme, vreugdevol leven en verwezenlijken van het onmogelijke. Of het wordt een salamander/gecko omdat het echt staat voor Aruba. Die diertjes waren overal en al voor ik naar Aruba ging vind ik die diertjes geweldig, het doet me ook denken aan mijn andere liefde Spanje en dan met name Barcelona omdat het weer een verwijzing is naar Park Guell.

En dan heb ik ook nog geen idee wáár ik hem wil laten zetten. Ik wil hem zelf ten alle tijden kunnen zien, dus op mijn rug is geen optie. Maar ik wil ook weer niet dat iedereen hem altijd maar ziet, dus de pols is ook geen optie. Maar waar dan wel?
Nou die vraag en de vraag welke het nu wordt hoop ik komende vrijdag beantwoord te hebben wanneer ik naar een Tattoo-shop ga samen met mijn vriendinnetje voor haar tattoo!

(als je mijn belevenissen op Aruba wilt lezen kan dat nog.. op http://missbroekie.waarbenjij.nu)

16 gedachten over “Aruba..

  1. Spannend! Persoonlijk vind ik het vogeltje mooier dan de gecko. De gecko heb ik zelf als henna gehad 😉
    Zelf zou ik nooit een tattoo zetten, heb een piercing gehad en dat was genoeg 😉
    Mijn vriend heeft er wel eentje, was een kleintje, maar hij heeft het afgelopen zomer laten veranderen in iets groters {nog steeds klein overigens}. Ook met een betekenis.

    • Ja ik wil eigenlijk dus ook eerst henna.. Maar zou niet weten waar. Puur om te zien of ik het echt iets vind of niet?! Want lijkt me wel erg mooi maar dadelijk ben ik er na een paar weken op uitgekeken!

  2. Spannend joh, om nu toch een tattoe te laten zetten. Ik vind die gecko wel grappig, dat vogeltje lijkt me zo groot. Of lijkt dat zo op het plaatje? Zou zelf niet zo snel een tattoe laten zetten, maar áls… dan denk ik dat ik ’t op mijn enkel zou zetten.

    Een fijne dag!
    liefs Insoon

    ps: bedankt voor de reminder voor die website, zal het vanmiddag aan m’n zus vragen 😉

  3. Ik vind zelf de kolibrie mooier, maar het gaat uiteraard om de betekenis. Plus: JIJ moet er de rest van je leven tegenaan kijken, dus goed over nadenken inderdaad.

    Twee vriendinnen van mij hebben hun tatoeage aan de binnenkant van hun onderarm laten zetten. Op zich een mooie plek vond ik, want zo kan je er vaak genoeg naar kijken, maar je bent vaak met de bovenkant van je armen zichtbaar.

    Veel plezier in de tattoo-shop vrijdag in ieder geval! Ben benieuwd of je een beslissing kan maken daarna…

  4. De gecko vind ik persoonlijk leuker. Ik ben echter niet iemand van de tattoo.
    Wanneer je zoekt op henna tattoo kom je wel het e.e.a. tegen, wie weet ook iemand in de buurt om bij je te laten doen.

    • Ik heb gezocht op henna tattoo maar kom dan voornamelijk sites tegen waarop men waarschuwt voor zwarte henna.. Geen adresjes waar je het kunt laten doen! 😦

  5. Mooi geschreven! Knap dat je na 7 jaar uit een depressie bent gekomen. Ik heb zelf een half jaar een depressie gehad en dat voelde al aan als jaaaren. Dus ik kan me haast niet voorstellen hoe zeven jaar moet voelen. Heel knap en zeker een groot compliment waard! En wat super dat je naar Aruba bent geweest!

  6. Wat een bijzondere afsluiting van je depressie om naar Aruba te gaan, zoiets moet je dan ook met beide handen aangrijpen dus ik geef je groot gelijk. Het lijkt me ook een heerlijk eiland om eens naartoe te gaan. Maar goed, je tattoo, wat je kiest blijft persoonlijk, maar als je aangeeft dat je hiermee Aruba wil herinneren dan zou ik voor de gekko gaan. Ik heb zelf ook een tattooe en deze zit aan de onderkant van m’n buik, boven m’n lies. Het is een franse lelie wat symbool staat voor de band die mijn zus en ik hebben en ik ben hier na 6 jaar nog steeds erg blij mee!
    Have fun morgen en ik ben benieuwd of je dan wat wijzer wordt?
    Fijne avond!
    Ciao

Geef een reactie

