Groene smoothies

Zoals jullie weten ben ik enorm met mijn gezondheid bezig.
Ik ben mijn levenswijze aan het aanpassen en dan vooral mijn eetpatroon, de inhoud van het eten en mijn beweging. Zo ontbijt ik voortaan, ik kan zelfs niet meer zonder. Ik snoep eigenlijk niet meer (mis het ook niet) en ik ben bezig met bewegen! Zo wandel ik graag alleen of samen met mn verloofde of ik ben bezig met Active 2 op de Wii. Gisteren kocht ik een nieuw bewegingsspel voor de Wii “My fitniss coach, dance workout”. Ben benieuwd of het iets is!

Maar ik heb nog iets in mijn leven geroepen waar ik nu al dol op ben. Namelijk groene smoothies!! Elke dag maak ik een groene smoothie en soms is het genoeg voor 2x en soms ook niet. Ik heb nu spinazie als basis maar na afgelopen 3 dagen dat gedronken te hebben is het tijd voor een andere groente. Je moet namelijk wel blijven afwisselen anders vind je lichaam dat NIET leuk!
Bij de spinazie deed ik uiteraard water maar ook telkens andere soorten fruit. Banaan, appel, peer. Soms zelfs een combinatie. En lekker dat het is! En gezond! Voel me door al deze dingen al een stuk beter in mn vel zitten en dat lieve mensen… IS MIJN DOEL!

9 gedachten over “Groene smoothies

  1. Moet zeggen dat ik het er wel apart uit vind zien, zo’n groen drankje, haha.. Maar heerlijk meis, dat jij door al dit gezonde eten lekkerder in je vel zit. Hoe gaat het nu met je konijn?

    Fijne Pinksterdagen!
    liefs Insoon

  2. Wat goed van je om je levenstijl zo om te gooien. Het groene drankje zie ik persoonlijk even niet zitten, maar als jij je er beter bij voelt…vooral doorgaan!

  3. Ziet er wel fris uit, maar het klinkt wat minder.. spinazie, water en fruit… hmm, ik weet ’t niet. Maar wel fijn dat je je er fijn bij voelt! 🙂

  4. Ja! Hier hetzelfde. Heb onlangs flink wat spinazie ingeslagen en in combinatie met banaan en bevroren aardbeitjes is het heel lekker!
    Sellerie vind ik ook wel ok, net als komkommer. Kommer met yoghurt en wat paprikakruiden. Welke andere groene groente gebruik jij?

      • Correctie: kerriepoeder. En een beetje zout.
        Ik doe de hele komkommer, maar als je een wat stevigere smoothie wil kun je het midden {zachte deel} er uit halen.

  5. Dat ziet er inderdaad wel heel gezond uit! Ik had nooit gedacht dat je met spinazie smoothies kon maken (en dat het dan ook nog lekker zou zijn). Ga ik ook eens proberen! Geniet ervan en fijn dat je daardoor lekkerder in je velletje zit, dat is tenslotte ook het doel ;-).

    Ga je nog iets leuks doen in dit lange weekend?

Geef een reactie

