Heimwee

Ik heb heimwee.
En niet zo’n beetje ook! Dit weer is de oorzaak ervan. Dit weer, mijn zonnebrand, mijn ligbed op het dakterras en de muziek. Allemaal oorzaken!
Hoe dat zo?! zult u denken…
Nou dat zal ik u dan eens haarfijn uit gaan leggen! *wink*

Gisteren had ik eindelijk de tijd en rust om even te genieten van de zon op mijn dakterras. Het was al een aantal dagen goed weer maar ik had zoveel te doen, amper van kunnen genieten! Dus het werd tijd. Ik ging op mijn nieuwe ligstoel liggen, vriendlief had muziek op de achtergrond aan staan. De lucht was helderblauw, zonnebrilletje op, zon op mn lijf… Genieten met een hoofdletter (en zachte) G dus!
Opeens bedacht ik me dat ik zonnebrand nodig had want mijn gezicht wordt nogal snel rood.. Vriendlief bracht het me en smeren maar. De geur van mn zonnebrand kroop in mn neus, met 1 oog zag ik de parasol voor een palmboom aan en..

BAMMM!! Flashback…. 
Naar Aruba welteverstaan.. Het kwam opeens weer terug. Nou ja, het zit altijd wel in mn achterhoofd maar nu waaaande ik me daar. Op mijn ligbedje op Moomba Beach, met de muziek van de mariniers of de beachtent op de achtergrond. Met de zonnebrand die zo snel intrekt en die iedereen altijd wilde lenen.
Eén ding is zeker, ik wil terug. Ik moet terug. Ik GA terug!
Maar voor nu… Nog maar even genieten op mijn dakterras! *wink*

14 gedachten over “Heimwee

  1. Oh mag ik mee?? Er is vast nog wel ruimte in je koffer;-) Aruba lijkt me ook een heerlijke bestemming, maar ook Curacao trekt me wel. Ben je daar ook geweest en zo ja, wat vind je het grootste verschil?
    Voor nu, geniet lekker van je ligbed op je dakterras en fijne pinksteren!

    • Ja ben ook op curacao geweest. Cura is groter dan Aruba maar meer toeristisch. Op Aruba is het ook toeristisch maar vind je ook gewoon nog vele mooie plekjes die ongerept zijn. Tsjah ik ben uiteraard bevooroordeeld want Aruba draag ik in mijn hart. Vond persoonlijk de mensen op Cura ook onbeleefder, onvriendelijker. Maar zoals ik al zei, kan aan mijn persoonlijke voorkeur liggen!

  2. Ja soms heb je van die momenten…..ach meid…verlangens hebben we allemaal, zeker als je er hele goede herinneringen aan hebt!!
    Koester die momenten maar, en wie weet ga je wel snel terug naar Aruba….misschien om te trouwen???? 😉
    Heb een heerlijk weekend hoor!

    • Hebben we over nagedacht om daar te trouwen maar we willen bepaalde personen erbij hebben en dan is een bruiloft zo ver weg vrijwel onmogelijk. Dus het wordt de honeymoon!

  3. Klinkt heerlijk, al klinkt heimwee minder lekker. Heb je echt heimwee naar Aruba of heb je heimwee naar die tijd van toen? Iets om over na te denken….

  4. Heimwee op zich is niet leuk, maar koester de herinneringen want die waren wel leuk. En je gaat heus nog wel een keer die kant op denk ik. Daar is de verbondenheid te groot voor om niet te gaan.

  5. Oooh dat ziet er inderdaad zeer goed uit!! Heb je al een reisje in de planning? Of dat nog net niet? Maar voor nu gewoon lekker van de Hollandse zon Genieten! 😉

  6. Wat een leuke idee om weer eens terug te gaan. Is toch beter dan het Hollandse weer soms. Gelukkig is het nu hier ook lekker warm. Geniet lekker van het dagdromen.

  7. Hoi hoi,

    Ik ken het gevoel. Ik ben 7 juli terug gekomen van 10 dagen Aruba. Ik heb niet in een luxe hotel gezeten. Maar echt tussen de mensen. Het arubaanse volk. Nu voel ik me zo rot vanaf dat ik terug ben. En ik krijg steeds meer lichamelijke klachten. Tot depressiviteit toe. Nu ga ik gelukkig 5 september weer naar Aruba voor 14 dagen. Maar het liefst blijf ik daar. Is dit heimwee???? Of naar me vrienden en alles eromheen?

Geef een reactie

