Single ladies

Afgelopen weekend stond in het teken van feestjes! Gisteren (zondag) was er het voetbalfeestje doordat PSV met 4-2 won tegen ajax.. Maar zaterdag was toch wel het grootste feestje die ik in lange tijd heb gehad. Nou, misschien niet het grootste feestje maar zeker wel 1 van de leukste, gezelligste en mooiste!

Het was zaterdag namelijk de vrijgezellendag van mijn vriendinnetje!!
Zoals jullie weten ben ik haar ceremoniemeester maar zij had 2 andere vriendinnen gevraagd om het te organiseren voor haar. Die vriendinnen kennen wij eigenlijk niet echt en ze hielden voor ons ook de verrassing wat we gingen doen. Het enige wat ik wist was dat ik de bride to be onder het mom van een smoes mee moest nemen naar 1 van de meiden thuis.  Zo gezegd, zo gedaan… Het leuke was dat we expres om reden zodat ze niet wist wat we gingen doen en ze had het ook pas op het allerlaatste moment door!
Eerst hadden we een home made high tea met prosecco, scones, brownies en nog veel meer lekkere dingetjes! Yum yum dat was lekker zeg!
Na de high tea gingen we richting stad. Ik ging samen met nog 2 meiden met de bus, een 5tal meiden gingen met de auto en de organisatoren gingen met de fiets. In de stad kregen we 2 workshops: sieraden maken (en dan nu gericht op armbandjes).En de tweede workshop was “Cocktails maken”. Echt iets voor onze groep want we houden wel van een drankje, of 2 of 3… Hihi. Was echt heel erg leuk want we leerden mojito maken maar ook dat je het met allerlei verschillende ingredienten kan doen. Je kunt er allerlei variaties op maken! Ook leerden we cosmopolitan maken, klinkt ook wel sjiek of niet 😉
Heel erg geslaagd dus, beide workshops! Na de workshops was het tijd voor het avondeten dus liepen we *1,2,3 strike a pose* naar het restaurant. Onderweg hadden we de grootste lol doordat we allerlei zinnen van Plien en Bianca gebruikten en misbruikten! Na het eten (wat erg welkom was omdat die cocktails toch best hard aankwamen) was het tijd voor de opdrachten voor the bride to be!
Zo moest ze snoep verkopen, labels uit boxershorts knippen, met rode lippenstift mannen kussen, om een condoom vragen, een liedje zingen in de karaokebar, 5 verschillende mannen namen vinden (stonden achterop haar shirt) en ik ben vast nog wel wat dingen vergeten.
De opdrachten gingen vanzelf over in een soort van kroegentocht want er stond nog een opdracht op de kaart en dat was bij elke kroeg waar we kwamen een borreltje “versieren”. In sommige kroegen waren ze zo aardig dat de rest van de groep ook een gratis borreltje kreeg! We hadden op zich ook wel geluk dat de bruid in spé veel horeca mensen kent dus we kregen sowieso veel gratis bij verschillende kroegen maar we wonnen ook een paar keer met radje draaien dus dat was ook wel top! Mooiste vond ik nog de fles wijn die we kregen bij een tent waar we eigenlijk niet naar binnen wilden. Zo probeerden ze ons te lokken, lukte in principe wel maar nadat de fles leeg was gingen we weer. Missie gefaald voor hen dan hihi…
Uiteindelijk belandden we in onze stamkroeg waar inmiddels de mannen ook waren gearriveerd zodat we de avond samen konden afsluiten!

Het was een top dag!!

Kleine opmerking: ik schreef dit blogje maandag maar toen ik hem op wilde slaan was opeens driekwart verdwenen. Dus heb hem opnieuw moeten typen maar had ik toen dus geen zin in! Hij verslagje is ook anders geworden dan ik hem in eerste instantie schreef, minder leuk.. Maar goed…

11 gedachten over “Single ladies

  1. Hoi! Nou ondanks dat je dit logje opnieuw hebt moeten schrijven heb ik ervan genoten! Wat een leuke vrijgezellenfeestje was het! Leuke dingen hebben jullie met elkaar gedaan, echt meidendingen ook! En je vriendin moest leuke opdrachten uitvoeren, hahaha!
    Jullie hebben genoten!

  2. Dat ziet eruit als een zeer geslaagd feestje! De gezelligheid straalt eraf en hoe handig dat je nu weet hoe je een mojito moet maken;-)
    Goed weekend meis

  3. Ik ben niet van de kroegentochten, maar smaken verschillen. De overige dingen vond ik wel leuk. Zelf had ik geen vrijgezellenparty, want dat was in die tijds nog geen gemeengoed. Maar toch leuk blogje geworden hoor, blij dat jullie het naar jullie zin hebben gehad.

  4. Ik klikte hem ook direct aan toen ie in mijn mailbox kwam, maar toen kreeg ik dus niks. Vandaar dat ik hem vandaag pas lees. Maar jullie hebben haar flink onder handen genomen zo te zien. De armbandjes zien er erg geslaagd uit! En verder viel me op…jij als juf hebt zeker het T-shirt van the bride to be niet gemaakt hè? *zeg nee, zeg nee*

Geef een reactie

