Ceremoniemeester

De laatste dag van augustus was het zover: De Bruiloft. Echter betekende dit voor mij de dag ervoor al een hoop dingen te regelen samen met de Bruid. ’s Avonds aten we met het Bruidspaar, de getuigen en de ceremoniemeesters bij de moeder van de Bruid en na het eten kwamen de rest van de vriendinnen/bruidsmeisjes. Dit was erg gezellig maar het werd best laat, vooral omdat we de volgende ochtend er om 6.30uur uit moesten!

Voor het slapen namen de Bruid en ik  nog een slaappilletje in (homeopathisch) want ik slaap altijd erg slecht in een vreemd bed en naast een “vreemd” iemand. Helaas voor mij hielp het pilletje niet en heb ik werkelijk de hele nacht wakker gelegen! Dat was de ochtend van De Bruiloft niet zo erg want ik was over mijn slaap heen maar naarmate de dag vorderde……

Naast dat ik erg moe werd in de loop van de dag door het slaaptekort had ik het ook nog eens ongelofelijk druk. We waren met 2 ceremoniemeesters en voor de ceremonie hadden we onze taken goed verdeeld en deed een ieder zijn deel. Echter daarna had ik het gevoel dat ik de enige was. Op dat moment had ik daar iets van moeten zeggen tegen de ander, maar ik was te druk. Ik kon geen seconde zitten of er werd weer iets van me gevraagd. Heb die dag ook enorm weinig gedronken (zelfs geen water) want daar was geen tijd voor!

De Bruiloft zelf was wel enorm geslaagd ondanks de regen. Daardoor zijn bepaalde dingen wel anders gelopen, bijvoorbeeld de ceremonie was niet op het water maar binnen in de strandtent, het bezoek aan het graf van de vader van de Bruid ging niet door, de groepsfoto’s werden binnen gemaakt behalve de foto’s van de vrienden. Het was droog op dat moment dus werd besloten om die wel buiten te maken.

’s Avonds liep ook niet alles op rolletjes, zo was de moeder van De Bruid de muziek vergeten van de liedjes (opgezocht op internet, gelukkig niet zelf gemaakt) en de PowerPoint die ze had stond nog thuis op de server ipv op de laptop die we mee hadden. Maar ook zonder die dingen werd het een leuke avond!

Om 3 uur lag ik die nacht in mijn bedje en kon ik eindelijk slapen……..

5 gedachten over “Ceremoniemeester

  1. Dat klinkt als een mooie, maar ook een drukke dag. Vooral omdat je het idee had dat de andere ceremoniemeester niet zoveel deed. Jammer dat er door het slechte weer bepaalde dingen niet konden doorgaan en bepaalde dingen waren vergeten. Maar hopelijk kan het bruidspaar op een prachtige dag terugkijken!

    Een fijne dag!
    liefs Insoon

    ps: fijn dat jouw vriendkonijn niet meer in de rui is. Is hij ook helemaal hersteld van zijn operatie? Ik ben van plan om mijn konijntje te sterilliseren, vanavond proberen of ik d’r kan wegen 😉 Dit moet i.v.m. kostenbereking voor zo’n operatie…

Geef een reactie

