Herfst

Op het moment van schrijven is het donderdag 27 september, 9.48 uur in de ochtend, 13 graden Celsius en het regent. Hard en lang. Het is herfst.

Begrijp me niet verkeerd. De herfst kan enorm mooi zijn. Gekleurde blaadjes aan de bomen waardoor je ontzettend mooie foto’s kunt maken, paddenstoelen, kastanjes zoeken in het bos, lekker warm binnen zitten met een dekentje en een kopje thee terwijl je naar fijne muziek luistert, warme chocolademelk (mét slagroom) mag je weer ongegeneerd drinken, lekker vroeg donker zodat de kaarsjes weer aan kunnen…

Maar de herfst brengt ook regen met zich mee, heel veel regen! En donkerte, want ik word wakker in het donker (en binnenkort ga ik ook naar het werk in het donker) en ik kom thuis in het donker. Geen wonder dat mensen altijd rondom de herfst in een dip raken. Ze komen licht (lees: zon!) tekort!

Toch heeft de herfst iets, iets magisch lijkt wel.. Ik kan er zo enorm van genieten! En de regen? Tsjah die neem ik maar voor lief!

13 gedachten over “Herfst

    • Haha ik ben ook van de zomer, maar ja.. dat is slechts een paar maanden per jaar. Dus we moeten toch echt die andere seizoenen doorkomen 😉 Dan beter positief blijven toch?!

  1. Ach ja, elk seizoen heeft wel iets. En nu is het buiten mooi als de blaadjes verkleuren en ’t is lekker om in het bos te lopen. Maar dat het ’s ochtends nog donker is al de wekker afgaat… daar moet ik nog erg aan wennen. Gelukkig valt het qua temperatuur nog iets mee, want de verwarming op m’n werk doet he nog steeds niet 😦

    Een fijne dag!
    liefs Insoon

    ps: hoe krijg jij die foto geplaatst zonder schaduwrand?

  2. Haha ik heb ook zo’n haat liefde verhouding met de herfst. Maar ook het algemeen is het wel mijn lievelingsseizoen. Komt omdat vroeger, toen ik nog op school zat, ik in de herfst begon met een nieuw schooljaar. Het voelde als een nieuwe start, elk jaar sprak ik dingen af om het dit keer beter en anders te doen. De herfst geeft me nog altijd het gevoel dat ik weer met een schone lei mag beginnen. Dat gevoel is heerlijk.

  3. Ik vind de herfst prima zolang het maar niet regent en stormt in de weekenden want ik moet er wel zoveel mogelijk op uit om inderdaad niet in een herfstdip terecht te komen. Het is heel tegenstrijdig want ik vind het wel een gezellige tijd maar die regen en opstaan terwijl het nog donker is…. nee, dat is niet mijn ding….

  4. Soms heb je van die dagen/ weken dat je giga achterloopt omdat je het gewoon druk hebt. Zo kwam ik erachter dat ik al een paar logjes niet had gelezen, MAAR

  5. oeps..ik heb blijkbaar ergens op gedrukt waardoor mijn reactie al verzonden was..enfin, ik zal verder gaan waar ik net was gebleven. MAAR, ik ben inmiddels weer bij en ik hoop voor jullie dat de eerste band die je via youtube hebt gevonden doorgaat. Gelukkig hebben jullie zelf al een andere optie dus het zal uiteindelijk allemaal goedkomen op jullie trouwdag. Jammer dat je vriend zo weinig was opgesteld bij de spelen in Londen, je gaat erheen om hem te zien spelen en dan is het balen dat ze iets anders hebben besloten..zeker als het op een knullige manier is gecommuniceerd.
    En dan de herfst, ik kan ook erg genieten van de kleuren, de zon die dan extra fijn is en de sfeer die je thuis kan creeëren. Tja, je moet wel met je plu op pad, maar hey, als dat alles is;-)
    Fijne avond meis

Geef een reactie

