Afvalrace

Sinds 31 september ben ik weer serieus bezig met afvallen. Ja je leest het goed “weer”. Voor de zomer was ik namelijk echt goed bezig. Ik deed Wii-sports en voelde me enorm fit. Verder at ik weinig koolhydraten en veel groene smoothies en ik zat heerlijk in mijn vel! Ik wist dat ik veel te veel woog, maar hoeveel wist ik niet. Durfde me namelijk niet te wegen. De angst om er obsessief mee bezig te zijn was te hoog. Maar goed, in mijn ogen gaat het ook niet alleen om het getalletje dus ik vond het prima.

Helaas werd het zomer en ging mijn blender kapot. Ook de Wii-sports vond ik niet meer leuk. Het waren telkens dezelfde oefeningen en die kwamen me de neus uit op een gegeven moment. Dus er kwam een flinke dip in het bewegen en gezond eten. Niet dat ik nu opeens nooit meer bewoog, zodra het een mooie dag was ging ik lekker wandelen. Maar goed.. Dat kwam niet zo super vaak voor!

Nu ben ik dus weer bezig. Ik neem elke ochtend een glas warm water met Chinese kruiden waardoor ik sneller een vol gevoel krijg. Dit helpt mij met het ‘eerder stoppen met eten’ en ‘minder eten’. Ik kon namelijk met gemak 2 volle borden op ’s avonds en ook tijdens de lunch kon ik blijven eten. Dit moest veranderen dus vandaar die Chinese kruiden. Het sporten loopt echter niet zo goed. Ik wandel gemiddeld 1x per week zo’n uurtje op een flink tempo maar daar houdt het dus bij op.

Toen ik mezelf vorige week woog was ik twee en een halve week bezig en was ik in totaal ook 2,5 kg afgevallen. (Heb mezelf gewogen en mijn vriend weet het getal) Helemaal super dus! Helaas ben ik nu een week verder en in die week ben ik slechts 0,3 kg afgevallen. Een flinke domper voor mij, want ik wil in december als ik mijn jurk weer ga passen toch echt nog 10 kg afgevallen zijn! Het is nu nog 8 weken dus 8 kg moet te halen zijn.. En 10 kg eigenlijk ook wel. Maar dan moet ik wel meer bewegen!

Vanmorgen weer begonnen met de situps, die wil ik voortaan per dag 100 stuks doen. Ook heb ik met een vriendin afgesproken om te gaan fitnessen. Zij doet dit al en ik ga vanavond voor het eerst mee.
Misschien dat ik binnenkort toch ook eens moet gaan kijken voor een nieuwe blender, want die groene smoothies deden me enorm goed!

Hebben jullie nog tips?

15 gedachten over “Afvalrace

  1. Ik ben ook op zoek naar tips.

    Het enige wat ik ga doen, is veel minder zout eten. Geen zout meer eten over de gekookt eten, er is een zout van silvo (in een groene bus) die wel de smaak heeft van zout, maar een andere samenstelling. Brood mag wel, ondanks dat er veel zout in zit. Gewoon al minderen is genoeg.

    • Ik eet zelf eigenlijk al bijna geen zout over mijn eten. Alleen bij frietjes. Maar voor de rest gebruik ik het bijna nooit! En minderen is wel goed, maar niet genoeg blijkt wel weer… 😉

    • Vaker de fiets ipv auto gaat niet bij mijn invalwerk. Krijg regelmatig pas laat te horen waar ik heen moet en vaak is dat 10km verderop.. Waardoor ik wel de auto moet pakken om op tijd te komen. Maar hoepelen wil ik nog steeds heb alleen nog geen hoepel gevonden!

  2. Is Atkins niks voor jou? Is mij uitstekend bevallen. Als je je er streng aan houdt ga je als een speer 🙂 Ik ben inmiddels wat losser, dan gaat het iets minder hard, maar het werkt echt, en ik las dat je al begonnen was met minder koolhydraten.

    • Nee ik wil echt geen dieet. Ik wil iets wat ik mijn leven lang kan blijven volhouden. Anders stop ik straks en dan komt het er weer aan. Ik wil gewoon mijn eetwijze en levensstijl veranderen.

  3. Wat goed dat je de draad weer hebt opgepakt! Jammer dat je dit keer minder bent afgevallen, werkt dan minder stimulerend hè, maar… er is in ieder geval íets af.
    Ik ben zelf een type wat juist moet eten om niet af te vallen (dus net andersom).
    Een ‘appeldag’ schijnt ook goed te helpen..? Dan mag je wel water en thee drinken, maar verder alleen appels eten. Moet er zelf niet aan denken hoor, maar schoonzus doet dit af en toe (bijv. na een feestje) en dat helpt goed… En gewoon voor jezelf als regel dat je bij het avondeten 1x opschept, geen toetjes en veel bewegen is natuurlijk ook goed. Gezellig dat je samen met een vriendin naar de sportschool gaat. Zo heb je meteen een stok achter de deur om te gaan.

    Succes met het afvallen!!

    liefs Insoon

  4. Aan mij heb je niets. Ik ben ook te zwaar en beweeg ook niet buiten mijn werk om. Ik kan de motivatie niet vinden. Dus als je een beetje over hebt, mag het mijn kant op 🙂

  5. Pfoe meisje, ik vind 8 kilo in 8 weken echt veel te veel van jezelf gevraagd! Ik heb er een half jaar over gedaan om er 17 kilo vanaf te krijgen, maar die zijn er nu nog steeds vanaf (na 4 jaar). Aan mijn tips heb je eigenlijk niet zoveel, want dat doe je al: pas op met koolhydraten. Ik eet zelf nauwelijks pasta’s, rijst of aardappelen en daar voel ik me goed bij. Nog een tipje: ontbijt groot, want daar moet je de dag mee opstarten. Bij de lunch iets minder en nog minder bij je avondeten, want dat verbrand je nauwelijks nog meer.

    Ik weet niet wat jij ’s ochtends eet, maar ik eet vrijwel dagelijks 250 ml biogarde met 75 gram muesli (geen cruesli: zitten veel verborgen suikers in!) en soms met vers fruit als ik eraan denk (frambozen of bosbessen zijn jummie!) en daar kan ik goed 4 uur op ‘teren’. Boterhammen krijg ik ’s ochtends namelijk echt niet weg, dus voor mij is dit een goede oplossing.

    Succes met afvallen meis, maar ga je aub niet blind staren op het aantal kilo. En onthoud dat je lijf ook moet wennen aan de afvalrace, dus als het even niet zo snel gaat, heeft dat waarschijnlijk met stabilisatie te maken. Komt daarna wel weer, heus!

    • Helaas kan ik niet groots onbijten in verband met die chinese kruiden. Ik eet nu 5 á 6 kleine porties per dag. Die 8 kilo in 8 weken (zijn er inmiddels 9 geworden, het opmeten is week verzet) is misschien wel een stevig doel maar volgens de dietiste wel haalbaar. En het is voor mij een stok om ook werkelijk te sporten! Ik ga me er zeker niet op blind staren want ik eet gewoon en zelfs ook af en toe een frietje. Maar dat is dan niet meer dat grote frietje met 2 snacks erbij, maar een halve portie klein frietje met 1 snack.
      Dat met die koolhydraten moet ik opnieuw invoeren want dat eet ik dus wel regelmatig weer. Alleen eet bijna geen brood. Maar thnx voor de tip qua ontbijt, al denk ik dat ik muesli niet lust! Ik krijg namelijk ook geen brood weg ’s ochtends 😉

  6. Oh, ik weet zelf maar al te goed hoe moeilijk het is! Ik ben ooit 30 kilo afgevallen waarvan er helaas weer 5 aan zijn gekomen. Dus ik wil ook nog graag 10 kilo afvallen, maar op de een of andere manier lukt het me nu niet, terwijl het toen heel makkelijk ging…
    Jij in ieder geval heel veel succes!

  7. Hoi meis, je gaat al naar een dietiste lees ik net dus zij zou je qua eten wat recepten en tips kunnen geven en verder bewegen, bewegen en bewegen! Zorg dat je zeker 2x in de week gaat en heb je de smaak te pakken (het is belangrijk echt in een ritme te komen) ga dan 3x in de week. Eén keer in de week zet echt geen zode aan de dijk en het is een goede stimulans om met je vriendin te gaan. Wat ook altijd goed werk is om iemand bij de sportschool aan de mouw te trekken, vertellen wat je doel is en gewoon hulp vragen. Als je eenmaal bezig bent, je ziet resultaat dan krijg je er vanzelf lol in. Twee weken geleden is mijn vriend begonnen bij dezelfde sportschool als waar ik al een tijdje rondhuppel en hij krijgt er steeds meer lol in. Thuis zit ik hem af en toe ook achter de vodden (als een echte Spanjaard heeft hij dit wel nodig 😉 ) en laatst was hij zelfs op verpakkingen aan het kijken hoeveel calorieën en suikers erin zitten;-)
    Succes meis, je kunt het!!!

  8. Gevonden! Tjee, op de een of andere manier raak ik je steeds kwijt. Nu dus toch je blog maar eens in mijn lijst vast gezet. Ik lees veel veranderingen. Een huwelijk op komst en nu druk met afvallen. Succes!

Geef een reactie

