24 november 2012

Gisteren was het 24 november 2012. Op zich niets aparts of speciaals. Echter is de datum 24 november in mijn ogen best speciaal. Speciaal op een leuke manier, speciaal op een minder leuke manier.. Maar wel speciaal.

Op 24 november 1991 stierf Freddie Mercury, de leadzanger van de rockgroep Queen. De nummers van Queen zing ik al vanaf jongs af aan mee. Mijn ouders hadden de cd’s en lp’s thuis en als zij het niet opzette dan deed ik het wel.
De stem van Freddie is ongeëvenaard, hij had een bereik van 4 octaven wat ongewoonlijk is voor een man! De nummers en muziek van Queen zijn een onderdeel van mijn leven en het is niet voor niets dat ‘Bohemian Rhapsody’ al jaren op nummer 1 staat in de top 1000!

Op 24 november 2011 stierf onze hond Max. Hij was 12 jaar en al die tijd bij ons, maar hij was ziek. Dus inslapen was voor hem het beste. Het was een echte vriend en we missen hem nog steeds.

Op 24 november 2012 (gisteren dus) werd er een andere Max begraven. De Max uit het vorige blogje. De Max die een enorm grote kerk vol liet lopen met mensen die allemaal om hem gaven. De Max die 1,5 jaar geleden de voorpagina van het ED haalde en gisteren weer met zijn In Memorium. De Max die voor altijd in ons hart zal zitten.

Ook was 24 november 2012 de dag dat we mijn vader’s 46e verjaardag vierden. Hij was de 23e jarig maar ivm allerlei andere verplichtingen besloten we het de 24e te vieren. En dat was fijn.. Want na het afscheid van Max hadden we toch nog een leuke, gezellig afsluiting van de dag. (zoals Max ook had gewild).

Verder was het gisteren ook de dag dat het nog precies een half jaar was voordat Bart en ik gaan trouwen. Het afgelopen half jaar is voorbij gevlogen!! Hopelijk vliegt het komende half jaar ook voorbij… 😉

9 gedachten over “24 november 2012

  1. Toen ik je blogtitel las, dacht ik gelijk: ooo nog maar een half jaartje tot jullie bruiloft! Ik begrijp dat 24 november een veelbewogen datum is voor jou en ook dubbel. Sterkte nogmaals met het verlies van Max en proficiat nog met jouw vader (wat heb jij trouwens een ontzettend jonge papa!).

  2. Een bijzondere datum voor jullie… Ik hoop dat de afscheidsdienst van jullie vriend Max mooi was en fijn dat de dag toch een mooi slot kreeg door de verjaardag van je vader. Al zal het misschien wel wat dubbel hebben gevoeld.
    En nog maar een half jaar voor jullie trouwdag, wat vliegt de tijd zeg..!

    liefs Insoon

  3. Oooh wat een belangrijke datum voor jullie. Bizar hoeveel dingen opeens toevallig samen vallen! Ik ben pas op latere leeftijd fan geworden van Queen. (na de dood van Freddie)

Geef een reactie

