Ritme

In de tijd dat ik nog geen vast werk had, had ik zeeën van tijd. Dat was handig als het ging om blogjes bij houden, uitrusten en nadenken. Wat niet handig was, was het ontbreken van enig ritme en regelmaat in mijn leven. En dan niet alleen in mijn leven, nee ook in die van hubbie to be.

Dat ritme begint nu wel te komen. Alleen is het wel even zoeken naar een manier om bepaalde dingen in te passen. Zo is het in eerste instantie energievretend maar ook lijkt de tijd 100x sneller te gaan dan hiervoor. Zo was ik donderdag een uur eerder begonnen op het werk zodat ik ook een uur vroeger (15.30 ipv 16.30) naar huis zou kunnen. Maar na een belletje van mn pa en wat op en neer gesjees was het al snel half 6 en moest ik nog aan het eten beginnen, eigenlijk ook nog sporten & wilde ik ook nog wat doornemen voor de dag erop. En ja.. even lekker niets doen op de bank was ook wel lekker..

De laatste dagen koos ik dan vooral voor de dingen die echt moesten (zoals koken, boodschappen, cadeaus kopen omdat er een deadline aan zat, en zovoort) en liet ik de dingen die niet perse hoefden varen (zoals sporten).
time
De komende 2 weken krijgen we op ’t werk al iets meer vrijheid en daarna begint het dan echt. Wat ik het allerfijnste vind is dat ik dan ook mijn eigen uren in mag en kan plannen. Nu moesten we vaak om 9 uur starten terwijl hubbie to be al om 7 uur op zijn werk moet zijn. Dat wil ik ook graag, want ik ben toch wakker als hij wakker is. Dus kan ik net zo goed vroeg beginnen.

Zo lachte ik vroeger de mensen uit die een poging waagde op zaterdag boodschappen te doen, zo moet ik dat nu ook. Zo vond ik het raar dat mensen zeiden “daar heb ik geen tijd voor”, want ik dacht dan “tijd moet je maken”, maar nu ervaar ik het vaak zelf. Toch blijf ik erbij dat je tijd moet maken, oftewel prioriteiten stellen. De komende tijd zullen die prioriteiten blijven schuiven en zal ik wat vindingrijker moeten worden.. Zoals op zondagochtend wat blogjes vooruit schrijven *wink*

10 gedachten over “Ritme

  1. Mijn ritme is ook aardig ver te zoeken op dit moment. Zal wel weer een tijd komen waarin dat ritme weer voor de dag komt, maar nu geniet ik nog even van alle rust. Even weer tot mezelf komen met daarbij dat ik ook nog een poosje op eigen benen wil gaan staan. Plannen genoeg.

  2. Herkenbaar, terwijl ik ‘maar’ 25 uur werk. Ook ik weet soms niet waar ik de tijd vandaan moet halen. Op zaterdag boodschappen doen vind ik een grote hel, dus vaak doen wij het op woensdag- of donderdagavond. De supermarkten zijn tegenwoordig vaak tot 20.00 of zelfs 21.00 open, waardoor je iets meer tijd overhoudt voor je zaterdag.

    Doe je vandaag wel rustig aan om bij te tanken?

  3. Altijd wennen aan een nieuw ritme. Op den duur ben je er helemaal aan gewend. Ik heb het geluk dat ik niet op woensdag werk, dan doe ik ook mijn boodschappen, want op zaterdag boodschappen doen vind ik echt een hel!!

  4. Heel herkenbaar… ik dacht ook altijd dat ik echt geen tijd had om te gaan sporten maar ik zat dan wel de hele avond achter de laptop… tja, tegenwoordig ben ik me meer bewust van mijn tijd en probeer ik inderdaad alles beter in te plannen en ook prioriteiten te stellen. En ja, soms gaat dat super en in een andere periode valt het dan weer tegen omdat je teveel dingen tegelijk wilt doen…

  5. Heel herkenbaar 🙂 Wat dat betreft is het leven van een studentje nog zo vervelend niet he? Het went wel hoor, en zodra het allemaal gewend is en vanzelf gaat krijg je ook weer meer tijd en rust terug.

    • Studentje? Dat is wel al erg lang geleden hoor.. Jaar of 4 geloof ik!! Ken het werkend leventje heel goed, alleen doordat ik sinds de zomer werkeloos was is het weer wennen!!

  6. Hier ook weinig ritme, gewoon omdat ik zo weinig werk.
    Ik probeer mezelf in een ritme te gooien met schrijven, werken, huishouden, maar dat is nog best lastig.
    Ik kijk uit naar volgend jaar, als ik een baan met meer uren heb en alle dagen mag werken!

  7. Dat is het voordeel van werken, dat je weer een bepaald ritme krijgt in alles en zelf vind ik dat je -als je werkt- extra kunt genieten van de weekenden en vrije dagen!

Geef een reactie

