Laptop vs tablet

Al enige tijd roepen hubbie to be en ik dat we een tablet willen. We hebben namelijk nu onze computer aangesloten op de tv en dat is fijn.. Echter zijn beide laptops kapot dus we moeten telkens omstebeurt op de pc/tv.

Niet altijd even handig dus.

Maar goed, we dachten er nooit zo over na. Totdat ik in Londen regelmatig de tablet van mijn schoonmoeder gebruikte. Ik vond het toch wel handig, vooral omdat je hem als e-reader kunt gebruiken maar ook omdat je er heel handig samen een film op kunt zien.
Dus bij thuiskomst had ik besloten: er komt een tablet. Ooit, want nu hebben we er geen geld voor of in ieder geval hebben we andere prioriteiten.

Toch bleef het aan me knagen en vroegen mensen me waarom ik een tablet wilde en niet gewoon een laptop. Nou, zei ik, ik wil hem gebruiken ipv de pc zodat mijn hubbie en ik tegelijkertijd op internet kunnen. Ook is hij erg praktisch voor wanneer we naar Mexico gaan. Goede reden dus. Helaas had ik er niet aan gedacht dat wanneer ik op de computer zit, ik ook Word gebruik. En Excel. En eigenlijk nog wel meer dingen die een tablet niet heeft..

Dilemma. Wat nu? Want een laptop is weer niet zo handig voor op reis en een tablet heeft al die office programma’s niet!

9 gedachten over “Laptop vs tablet

  1. Zelf heb ik een laptop en daar ben ik meer dan tevreden mee. Daarnaast heb ik een Samsung Galaxy S2 waarmee ik onderweg heul handig kan werken. Ik zal niet ontkennen dat ik bij elke tablet die ik zie ga kwijlen. Ik ben en blijf nu eenmaal gevoelig voor dit soort technische snufjes, maar heb je al eens gedacht aan een notebook? Kleiner en compacter dan een tablet en laptop, maar toch heel handig voor onderweg. Ik weet trouwens niet of een notebook office-programma’s heeft, maar daar ga ik wel even voor het gemak van uit.

    Succes met afwegen en ik hoop dat je iets aan het bovenstaande hebt.

  2. Ik zeg een laptop. Wij hadden eerst een ipad genomen ipv een laptop. Wij werden gek. Als je even wat wil doen is het toch makkelijker op de pc, typen, iets opzoeken, meerdere dingen open, flashsites (werken niet op de ipad, dus geen webshopmogelijkheden). Ik werd er helemaal gek van dat ik dan alsnog naar boven toe moest. Wij hebben onze ipad op MP gezet en van dat geld een laptop gekocht die ik nu ELKE dag gebruik. Zoveel beter!

  3. Lastige beslissing. Ik heb vorig jaar van m’n werk een tablet gekregen, maar die gebruikt mijn zwager nu voor zijn werk (veel in het buitenland bij klanten) en hij vindt het ideaal omdat het makkelijk meeneemt etc. en je hebt er trouwens gewoon een tekstverwerker, (soort) excelprogramma e.d. op staan.
    Zelf vind ik een laptop fijner werken met typen en het switchen van programma naar programma.

    Succes met het maken van een beslissing!

    liefs Insoon

  4. Pingback: Nóg een nieuw speeltje «

Geef een reactie

