Secret Sint

Al jarenlang zeg ik dat ik geen Sinterklaas meer vier. En dat klopt ook. Sinds mijn broertje niet meer geloofd zijn we thuis gestopt met het vieren van de verjaardag van die lieve oude Sint. Wel keek ik elk jaar naar de intocht van Sinterklaas op tv en zelfs op Aruba heb ik de goedheiligman verwelkomt. Echter vergeet ik vaak dat ik wel met vrienden het dobbelspel heb gespeeld. Maar dat deden we vaak tussen Sinterklaas en Kerst in dus ik zag het niet zo als “Sinterklaas vieren”.

Dit jaar riep ik weer dat ik niet aan Sinterklaas doe. En heb ik zelfs de intocht moeten missen. Nee deze dag ging geheel aan mij voorbij.
Of toch niet?

Via een forum deed ik mee met Secret Sint. Het houdt in dat je via lootjestrekken een lootje krijgt met verlanglijstje en voor diegene koop je iets, maak je eventueel een surprise en een gedicht. Het grappige (en moeilijke) hieraan is dat je diegene alleen kent van het forum en vaak niet eens de echte naam wist.

Mij leek dit wel leuk, dus ik deed mee.
Ik had wel enorm veel geluk want ik kreeg op 4 december het Secret Sint pakje pas terwijl anderen hem al daaagen in huis hadden en niet open mochten maken.
Zelf maakte ik hem de ochtend van 5 december open want ik heb gewoon geeeeen geduld haha! Iemand had een voetbal gemaakt van papier maché en daarin cadeaus gestopt. Ze had aan elk lid van dit huishouden gedacht. Zo was er voor mijn hubbie to be Axe douchegel en voor Vriend Konijn heerlijke snoepjes. Ook dacht ze aan ons toekomstige pup (speeltje) en voor mij had ze een mooi schrijfboekje erin gestopt en heerlijke douchegel met een maskertje erbij. Het gedicht was ook echt raak en pas na 3x raden wist ik wie mijn Secret Sint was.

Zelf had ik niets geknutseld omdat ik er geen tijd voor had en 2 linker handen heb. Wél had ik een gedicht van 2 A4tjes lang geschreven en daar bijna al mn energie ingestopt. De cadeaus waren enorm welkom en raak, dus ik had mijn huiswerk goed gedaan.

Ik moet zeggen… Dit is echt een leuke manier om Sinterklaas te vieren en volgend jaar doe ik weer mee!

6 gedachten over “Secret Sint

  1. Dat is inderdaad wel een grappig idee. Wij doen sinds vorig jaar mee met de surprises bij mijn vader en zijn vriendin. Zij en haar kinderen hebben daar een aardige traditie in opgebouwd en het is ons vorig jaar zo goed bevallen dat we dit jaar ook weer meededen. Wederom was het erg geslaagd!

Geef een reactie

