Kookinspiratie #2

Alweer een lange tijd geleden (4 oktober om precies te zijn) vroeg ik jullie om kookinspiratie. Die kreeg ik volop! Nog bedankt daarvoor..

Echter heb ik niet echt de tijd en het geduld gehad om alles uit te proberen, maar inmiddels heb ik wel 2 suggesties ten harte genomen en op het menu gezet. Als eerste was het de suggestie van Lief Meisje. Zij had geen eigen recept, maar wel iets wat vooral mijn hubbie to be aansprak. Namelijk Tex Mex Crispy Chicken! Dus ik moest naar de winkel van hem om dat pak te halen en het uit te proberen.

Nou ik kan je zeggen.. het was geslaagd hoor! Mijn lief is er helemaal weg van, inmiddels hebben we het alweer 2x gegeten en telkens deed ik er zelf weer wat anders bij. Want ik ben ik niet als ik niet mijn eigen toevoegingen had 😉
37637
Nu zijn hubbie to be en ik verzot op kip. Vandaar dat de 2e suggestie die we uitprobeerden die van Carpediem was: Balinese Kip.
Een heel simpel gerecht met ingredienten die ik (op de bloem na) allemaal in huis had, dus ook erg prettig om mee te werken. Ik moet wel toegeven dat ik tijdens het koken bang was dat ik het niet zo lekker zou vinden. Het had namelijk nogal een apart geurtje.

Gelukkig was de twijfel na de eerste hap weg want oh wat is dát lekker zeg! Lonneke echt super bedankt voor de suggestie want we hebben heerlijk gesmuld en zullen dit zeker nog eens gaan maken!
OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

9 gedachten over “Kookinspiratie #2

  1. Leuk joh dat je weer wat inspiratie hebt gekregen! En nog ‘blijvertjes’ ook! Ik ga zelf vanavond nasi maken op een iets andere manier dan ik gewend ben. Kreeg vandaag ook nog een tipje op mijn werk hoe ik de rijst lekkerder kan maken, dus ik ben heel benieuwd…

  2. Leuk dat jullie al 2 gerechten hebben uitgeprobeerd en het allebei zo goed in de smaak viel! Zet je hier de recepten ook nog neer? Ben namelijk wel benieuwd naar die Balinese Kip 😉

    Een fijne dag!
    liefs Insoon

Geef een reactie

