De kerstdagen..

Wat een geweldige kerstdagen hebben wij achter de rug.
Drie avonden lang hebben we genoten van heerlijk eten, lekkere wijntjes, prachtige conversaties en mooie mensen. Afgelopen dagen hebben we niet ervaren als verplicht of moetjes, het was gewoon fijn om bij onze dierbaren te zijn en deze momenten te kunnen delen. Helaas ontbraken er ook mensen zoals mijn opa.. Alweer 8 jaar geleden stierf hij op deze dag: tweede kerstdag. Maar in ons hart en onze verhalen blijft hij altijd leven.

Kerstavond vierden we bij mijn schoonouders, mijn schoonzusje en haar vriend waren er ook en samen hebben we gegourmet. Overdag moesten we wel werken dus dat maakte het dat het even rommelig was qua opstart maar uiteindelijk was het enorm gezellig. We hadden ook lootjes getrokken en eindelijk werd mijn vermoeden waarheid. Mijn hubbie to be had mij getrokken en ik had zijn zus. Iedereen was erg blij met de cadeautjes en we kregen van mijn schoonouders ook nog extra cadeaus waarvan het gaafste cadeau wel de “Crazy Piano’s” is hier in Eindhoven op 7 februari.

Op eerste kerstdag moesten we overdag nog even naar een neef van mn hubbie to be. Die werd 30 en dat vierden ze met een groot feest. Echter bleven wij maar een uurtje, dit was in onze ogen de enige verplichting. Daarna gingen we direct door naar mijn ouders want we zouden ’s avonds uit eten gaan met een groot deel van de familie. Aangezien wij ook nog een kerstpakket hadden samengesteld voor mijn ouders wilden we er eerder zijn dan de rest van de familie. Het etentje was weer verrukkelijk en lekker lang. Wij houden van lang tafelen en hadden dan ook een 4 gangen menu, echter had niet iedereen dat en moesten sommigen wat langer wachten op hun eten. Maar al met al een hele sfeervolle avond met mn ouders, oma’s, broertje, tante en mike, neef en nicht met vriend en kids.

Dan vandaag.. Tweede kerstdag, eerst gingen we naar mijn oma. Dat is sinds de dood van mijn opa traditie geworden dus dat voelt altijd heel fijn. Uiteraard gingen we pas in de middag dus de ochtend was heerlijk relax in huispak. Daarna gingen we naar de oom en tante van mijn hubbie to be. Daarom komen zijn opa en oma altijd, zijn ouders, zusje en vriend en de nichtjes zijn er uiteraard. Ook nu was het weer gourmetten maar voordat het zo ver was werd het uiteraard even gezellig kletsen en dollen met onze toekomstige bruidsmeisjes. Het eten was er uiteraard weer in overvloed en had mijn lief van te voren gezegd dat we vroeg thuis zouden zijn werd het toch half 11 (terwijl we er al om half 4 waren) omdat we na het eten lekker aan mijn haar gingen frutselen. Eerst het oudste nichtje die mijn haar ging invlechten, daarna mijn schoonzusje die wat bruidskapsels ging uitproberen. Echt super leuk was dat!!
A_Ei56TCYAAL-Vw
En dan nu… nu lekker naar bed want morgen moet mijn lief weer werken en ik ga met mijn schoonzusje opnieuw naar de bruidszaak om de jurk aan te trekken. Wat een geweldige dagen hebben we gehad en wat komen er toch weer super dagen aan!

13 gedachten over “De kerstdagen..

  1. Knap hoor, dat je je jurk gaat passen na de kerstdagen;-) Ik had gisteren echt het gevoel dat ik naar huis kon rollen, laat staan een jurk passen 😉
    Fijn te lezen dat bij jullie de feestdagen ook zo geslaagd waren. Altijd leuk om dit te delen met mensen waar je van houd en die je graag ziet. Ik wens jullie alvast een goed en gezellig uiteinde en een knallend begin van 2013!
    Liefs

    • Jaaa i know, maar ik moest wel! Want voor de feestdagen kon niet! En hij moest dit jaar nog besteld worden.. Anders zou hij niet op tijd zijn enzo… Maar ja, ook vanmorgen woog ik hetzelfde als vorige week, dus zal mee zijn gevallen 😉

  2. Je jurk passen na zulke dagen? Petje af hoor! Ik blijf voorlopig even uit de buurt van de weegschaal! En ja, kerst is inderdaad altijd wel gezellig maar toch heerst er bij mij ook altijd wel het gevoel van dat ik iets moet en ben ik blij dat het ook weer achter de rug is…

    • De jurk die ik heb gepast is maatje 36.. Het is een standaard pasmodel in de bruidszaak, ik ging erheen om mijn maten op te laten meten zodat ze de juiste maat kon gaan bestellen 😉

Geef een reactie

