Song of january

Zoals ik ook al aangaf bij mijn “Song of 2012” wil ik vaker een bepaald liedje op mijn blog zetten die in die maand grijsgedraaid is door mij om wat voor reden dan ook. Zo probeer ik jullie ook meer inzicht te geven in mijn muzieksmaak en wie weet komen er nog wat verrassende dingen uit.

Het lied van de maand januari is Oceaan van Racoon.

Ik ben sowieso verliefd op de stem van Bart van der Weide (zanger Racoon) en er zijn zoveel nummers van deze band die echt in je bloed kruipen, zoals “love you more”, “no mercy”, maar ook “don’t give up the fight”. Dit keer schreven ze een Nederlandstalig nummer voor de film ‘Alles is familie’. Een opgave die ontzettend pittig was, veel moeilijker dan in het Engels want Nederlands klinkt zo raar (vindt Bart dan).

Maar wat is het weer goed gelukt.. Een heerlijk nummer om keihard te draaien, keer op keer.. En, een nummer die eigenlijk veel te goed is voor de film in mijn ogen..

9 gedachten over “Song of january

  1. Ik dacht in ’t begin altijd dat Racoon een buitenlandse band was. Moet eerlijk zeggen dat ik Bart in het Engels ook mooier vind zingen dan in het Nederlands 😉

    Een fijn weekend!
    liefs Insoon

  2. Leuk! Ik ben benieuwd naar jouw muzieksmaak. Met Racoon maak je in ieder geval (wat mijn muzieksmaak betreft) een goede start ;-). Ik vind het ook een prachtig nummer: krijg er altijd kippenvel van (ik vind de stem van de zanger ook schitterend). En hoe grappig: ‘love you more’ was ‘ons’ liedje bij binnenkomst in het gemeentehuis bij ons trouwen. Het liedje werd uitgebracht in het jaar dat Hubby en ik elkaar leerden kennen. Heeft dus een speciaal plekje hier.

  3. Ben benieuwd naar de volgende nummers. Een mooi nummer, had helemaal niet de link gelegd dat Racoon dit nummer zong. Want ik had het wel eens gehoord. Racoon vindt ik erg lekker om naar te luisteren. Heb ook vaak een van hun cd’s op te staan.

  4. Hmm, ik kan me niet aansluiten bij de andere dames want ik vind dit eigenlijk helemaal niet zo’n geslaagde song. Ik vond de film ook veel beter dan het liedje..don’t shoot me;-)
    In het engels klinkt het toch een stuk beter en ik hoop dat dit een eenmalig uitstapje was van de band.
    Goed weekend meis!
    ps wat een leuke foto’s heb je gemaakt van de winterefteling, krijg gelijk zin om er weer heen te gaan 😀

Geef een reactie

