Smoothie van de week #2

Dit keer heb ik een smoothie gemaakt zonder groente.
Meestal maak ik smoothies met groente erin, ik begon met alleen bladgroente maar sinds kort gebruik ik ook andere groentes zoals avocado, paprika en komkommer. Echter is het nu dus een smoothie zonder groente, maar mét lekkere stukken fruit.

Ik koop nooit fruit of groente dat bij een specifieke smoothie hoort. Ik koop gewoon wat ik lekker vind en waar op dat moment mijn oog op valt en dan probeer ik het uit. Wel kijk ik soms bij een bepaald soort fruit wat daar nou bij past maar dat doe ik thuis, op het moment van maken. Niet in de winkel.

SAMSUNGDe smoothie bestond uit:
Een grote mango, 3 kleinere peren, flinke scheut ananassap, yoghurt, chiazaad en een paar walnoten.
Onze blender heeft een aparte smoothie functie erop zitten dus alles werd netjes gemengd en toen het klaar was bleek t wel erg veel te zijn. Drie grote volle glazen haalde ik eruit. Aangezien ik zelf maar 1 glas per dag drink (ik wil wel 2 maar heb nog niet iets gevonden waarmee ik de smoothie kan meenemen naar het werk) had ik nu dus voor 3 dagen ontbijt! En dat is best lekker als je om 7 uur moet beginnen….

7 gedachten over “Smoothie van de week #2

  1. Bewaar je de smoothie zo lang? Is hij dan nog wel lekker?
    Je kunt een tumbler proberen, die lekker eigenlijk niet. Ik zag bij Harriet laatst tupperware flessen die ook niet lekken.

    • Normaal bewaar ik hem 24uur. Maak hem ene ochtend en op zn laatst drink ik de rest volgende ochtend op. Alleen dit keer was t veel en kon ik het niet meenemen naar mn werk!

  2. Klinkt lekker met al dat fruit! En op zich wel handig om voor een paar dagen ontbijt te hebben. Kun je de smoothie niet meenemen in een bijv. een thermosfles zodat het lekker koel blijft?

    liefs Insoon

  3. Oehhh, mjammie! Dat ziet er heerlijk uit 🙂 Ik heb nog nooit een smoothie gezien met walnoten erin, maar het lijkt me eigenlijk best wel lekker! Ik ga het eens proberen.

Geef een reactie

