Losing weight..

Zoals jullie weten ben ik al een tijdje bezig met mijn gezondheid weer op peil te krijgen.
Ik drink elke ochtend een (groene) smoothie, ik doe 6 van de 7 dagen sit-ups. Meestal zo’n 100 maar vandaag waren het er toevallig 150. Verder snoep ik niet of amper, doe ik rustig aan met de alcohol, drink ik liters water weg, zorg ik voor gezonde tussendoortjes zoals rijstwafels, snoeptomaatjes, komkommer of worteltjes. Ook schep ik nog maar 1x op ’s avonds en eet ik meer vis.

Daarnaast heb ik de routine opgebouwd om om de dag 10x de trap op EN af te gaan. Dat vergt nogal wat van mijn conditie, maar het werkt wel. En nu de sneeuw weg is gaan we het lopen weer oppakken. Al met al, allemaal goede manieren om weer gezonder te gaan zijn. Dit werpt dan ook wel zijn vruchten af, gelukkig maar, want het is wel erg motiverend als het ook nog wat oplevert.
appel%20afvallen

Ten eerste zit ik super in mijn vel. Het is heerlijk om gezond te eten en gezond eten is ook gewoon lekker! Ten tweede krijg ik van vele mensen te horen dat ik er zo goed uit zie. Dat is natuurlijk niet de reden waarom ik het doe, maar wat een boost krijg je van zulke opmerkingen! En als laatste.. ik val ook gewoon af. Ja het gaat langzamer dan met een dieet, crashdieet of andere manieren. Maar ik doe het zelf, helemaal zelf en ik hou het ook vol, de rest van mijn leven! En dat is juist wat ik wil…

Wat de weegschaal nu aangeeft?
83.3 kg

Dit houdt in?
Dat ik inmiddels al 7.9 kg kwijt ben en ik nog 3.4 kg kwijt wil om mijn bruiloft streefgewicht te halen!

Dit moet zeker te doen zijn. Mijn doel is nu om dit voor eind maart te behalen zodat ik bij het afspelden van mijn trouwjurk op het juiste gewicht zit! Daarna wil ik er nog 9.9 kg vanaf want ik wil uiteindelijk naar de 70 toe zodat mijn BMI ook in orde is. Maar dat is van latere zorg!

snel-afvallen

15 gedachten over “Losing weight..

  1. Wow! Ik vind het zo enorm knap van je! En heerlijk he als je resultaat ziet! Complimentjes van anderen geven je inderdaad een boost om door te gaan. En wat zou het super zijn als je straks met je streefgewicht je trouwjurk af mag laten spelden. Gaat je zeker lukken meis: you can do this!

  2. Knap hoor! Ik denk dat ik ook een betere manier is dan een dieet. Wat je zegt; je zult het langer volhouden. Je past je levensstijl aan en volgt niet voor een bepaalde tijd een dieet.
    Ga zo door! Ik weet zeker dat het je lukt om je streefgewicht op tijd te halen!

  3. Wat ben je goed bezig.

    Mijn zin om af te vallen is even weg. Te veel andere dingen aan mijn hoofd. Maar ik wens mezelf toe dat het in toekomst weer goed gaat komen. Eerst hebben andere dingen voorrang.

  4. Wooooh dat doe je goed! Ik denk ook wel dat je op jouw manier, het (lagere) gewicht langer vast houdt, met een crashdieet, zit het er vaak wel weer aan.

    Succes en ga zo door! 🙂

  5. Petje af hoor! Deze manier van afvallen is ook wel het gezondste, gewoon je leefpatroon blijvend veranderen, dat werkt een stuk beter dan zo’n crashdieet want daar kom je op den duur alleen maar weer aan. Die laatste kilo’s gaan je ongetwijfeld lukken! Je hebt natuurlijk ook wel een mooi doel voor ogen!

  6. Wauw wat goed bezig zeg 🙂 Knap ook dat je het op deze manier doet want ik denk ook dat dit wel de beste is in plaats van zo’n kort dieet waarbij alles er in no-time weer bijkomt.

Geef een reactie

