Alweer ziek..

Of is het nog steeds?
Jullie weten allemaal dat ik de week voor Carnaval niet lekker was. Echter ging ik toch werken, al vroeg ik een aantal keer verlof aan die ik ook kreeg. Dat was wel erg prettig want zo hield ik het toch vol zonder ziek te melden. Ziek melden heb ik namelijk een hekel aan, sowieso. Maar al helemaal sinds ik bij het uitzendbureau werk. Wat is nu het geval? Je moet bij 2 kantoren bij het uitzendbureau jezelf ziek melden en bij 1 persoon bij KPN zelf. Maar als je je beter wilt melden is het de bedoeling dat je je bij 4 mensen/instanties beter meld. Een enorm gedoe dus en eigenwijs als ik ben heb ik dat er niet voor over.

Op de zaterdag van Carnaval voelde ik me al een stuk beter dus ging ik gewoon mee Carnaval vieren. De zondagochtend was zwaar, heel zwaar, maar toch ging ik mee de stad in die middag en hield ik het vol tot 8 uur ’s avonds. Daarna was ik dan ook echt op. Op maandag viel t best mee qua me ziek voelen maar op dinsdag begon het weer. Ik hoestte de longen uit mijn lijf en voelde me met de dag beroerder. Gisteren was het toppunt, ik zat met koorts op mijn werk en kon niet naar huis. Toen het eindelijk tijd was stond mn vriend me op te wachten om naar huis te brengen, heb ik eenmaal thuis een dikke trui aan gedaan, ben ik onder de dekens gekropen en nam ik 2 paracetamol en een oscillococcinum in. Mijn lijf deed (en doet) overal pijn. Als ik hoest dan gaan er diverse pijnscheuten door me heen en de koorts blijft aanhouden.

Dit weekend zou ik eigenlijk naar een vriendin gaan die ik maar zelden zie omdat er zo’n afstand tussen ons zit. Toch ga ik dit nu afzeggen want anders loop ik over 2 weken nog hiermee rond. Nu is het tijd om uit te zieken. En dan echt. Baal er wel enorm van, maar ja.. Direct maar weer een datum prikken en goed uitzieken zodat ik de volgende keer wél kan gaan!

64951_ziek

12 gedachten over “Alweer ziek..

  1. Aiai, had al wel via twitter gezien dat je ziek was. Hartstikke balen van je date met je vriendin, juist die afspraken met vriendinnen die ver wonen (en dus meestal al lang van te voren in je agenda staan) is het balen om die af te zeggen,maar gezondheid gaat voor!

    Beterschap!!!

  2. Oh, zo herkenbaar joh! Op dat lastig gedoe van ziekmelden na dan, maar ik meld me ook niet gauw ziek, dan werk ik liever in een minder tempo dan dat ik me ziek meld maar zoals nu was het voor mij ook einde oefening, blijkbaar te lang doorgelopen waardoor het lichaam nu echt zijn rust wil pakken om te herstellen.
    Dus meid, het is niet anders, goed naar je eigen lichaam luisteren en inderdaad eerst goed uitzieken!

  3. Ik ben ook net herstellende van een goede verkoudheid en alles wat hierbij komt kijken. Afgelopen week heb ik hier de voorraad gezondheidsmiddeltjes weer aangevuld; hoestsiroop, weerstandstabletten en keelpastilles. Pff, je hebt dan ook zo weinig energie hè? Ik las bij je vorige logje dat je nog wel carnaval gevierd hebt, maar misschien is dat wel de genadeklap geweest..? Altijd lastig wat je doet als je je zo voelt en er een leuk uitje op de agenda staat.
    Ik ben gisteren snotterend de hhb over geweest en gelukkig is het allemaal goed gegaan. Ik had dan ook de nodige dingen binnen handbereik, maar ik was na afloop kapot!
    Beterschap en doe het rustig aan!
    Liefs

  4. Wat vervelend dat je zo door blijft kwakkelen. Jammer dat je hierdoor de afspraak met je vriendin hebt moeten afzeggen… Doe het rustig aan meis en hopelijk ben je snel weer opgeknapt!

    liefs Insoon

Geef een reactie

