Glitterjurk – Review

Al jaren ben ik op zoek naar een glitterjurk. Waarom? Omdat het me gewoon geweldig lijkt om a la Beyonce het middelpunt van attention te zijn!!
Dus ik ging op zoek in Breda samen met mijn lief naar een glitterjurk. En daar, in de Claudius Prinsenlaan, vond ik hem! Of nog beter gezegd.. vond ik hen. We hadden behoorlijk geluk want er waren er meer op zoek naar Jurk!

Jurk! bestaat uit het duo Jeroen van Koningsbrugge en Dennis van de Ven. Beide mannen staan bekend bij half Nederland als het cabaretduo van Draadstaal en Neonletters maar Jeroen is ook bekend als één van de Lama’s, als acteur (oa Loft en Iedereen is gek op Jack), als teamcaptain van Ik hou van Holland en als zanger van zijn voormalige band Zeus.
De mannen van Jurk! hebben onder dezelfde naam al eerder een album uitgebracht namelijk ‘Avondjurk’. Daarop zijn de bekende nummers te vinden zoals ‘Zou zo graag’ en ‘Niemand’. Een favoriete van mij van dat album is overigens ‘Als je weet wat je wilt’.

We hadden dit komische cabaretduo al eens gezien op Bavaria Open Air, op Festival Zand te Almere en wilden nu wel eens de theatershow gaan bekijken. Want op die festivals spelen ze uiteraard hun leuke liedjes en is het altijd feest. Echter is Jurk! niet voor niets een komisch cabaretduo en waar anders kun je dat dan beter zien als in het Chassé Theater in Breda?!

Hun nieuwste theatershow heet dus ‘Glitterjurk’ (eveneens de titel van de cd) en deze show neemt je mee op de ark van Jeroen en Dennis. De wereld is namelijk vergaat, maar het publiek (wij dus ook, jippi!) is uitgekozen om de Nieuwe Wereld te beginnen. De manier waarop de twee de show vorm geven is bijna geniaal te noemen. Allerlei types komen naar voren maar dat gebeurd niet zomaar, nee er zitten hele moralen achter. Het leukste om te zien was eigenlijk wel het plezier die de twee uitstraalden. Uiteraard hebben ze deze show al vaker gedaan maar het lijkt ze niet te vervelen. En met hen ook de band, want ook daar spat het plezier vanaf. Hoe de gitarist helemaal in een deuk ligt op het moment dat Jeroen zijn typetje van de dronken kok uitvoert, dat maakt deze show mede af! De liedjes waren vrijwel allemaal nieuw voor ons, maar ze bleven heerlijk snel hangen en zorgden ervoor dat ik mezelf afvroeg hoe ik in hemelsnaam zonder die cd de dag ben doorgekomen 😉

Al met al echt een topavond gehad dus en Glitterjurk is zeker de moeite waard om te gaan bekijken.. en beluisteren!

14880_536757569679871_170321278_n

 

9 gedachten over “Glitterjurk – Review

    • Jaa Jeroen is zeker leuk! In zijn lama tijd heb ik tijdje met hem staan kletsen en met zn vrouw. Toen had ze kleine Elvis bij, wat een scheetje! En afgelopen zomer zijn Bart en ik nog met hem op de foto geweest bij Festival Zand!

Geef een reactie

