Meisjes meisje

Ik ben geen meisjes meisje. Nooit geweest. Al vanaf de basisschool weigerde ik in roze te lopen en jurkjes waren ook een no-go. Rokjes daar gaf ik nog wel eens aan toe, maar dat was dan wel een stoer spijkerrokje. Het mocht alles behalve tuttig zijn. Toch was ik wel een echte meid, ik vond jongens enorm interessant, ik was enorm onzeker en vond het erg belangrijk wat anderen van me vonden. Maar als het dan ging om make-up, nagels doen, meedoen met de mode.. Nee dat was aan mij niet besteed.

Nu vind ik mezelf nog steeds geen meisjes meisje al besteed ik wel veel meer aandacht aan mijn uiterlijk en draag ik voortaan ook roze. Ik vind het juist zo mooi dat het op dit moment zelfs op mijn nagels zit! Echter heb ik die nagels niet zelf gedaan, want daarin ben ik nog steeds een ramp. Vijlen kan ik niet dus doe ik niet en als ik een poging waag dan zitten ze schots en scheef. Ook probeerde ik tevergeefs mijn nagels te laten groeien, maar ze zijn zo broos dat er na 1x uien snijden al hele stukken vanaf vlogen. Daarom besloot ik ook om in december naar een vriendin te gaan en gelnagels te laten zetten. Ik wilde voor mijn bruiloft mooie nagels dus was dit een manier om te zien of het iets voor mij is. Omdat het bijna kerst was liet ik ze in een French Manicure zetten, met een subtiel glittertje en op de ringvingers nailart.
SAMSUNG

Ik was er zo blij mee, mijn nagels waren eindelijk mooi en bleven mooi, zelfs als ik de uien moest snijden. Dus ik besloot al snel om het om de zoveel weken bij te laten werken zodat ze mooi blijven. De tweede keer moest er uiteraard een apart kleurtje op want iedereen moest wel kunnen zien dat ik ze weer had laten doen en nu zijn ze dus roze. Met een glitter. Die niet subtiel is. Zucht, ik word steeds meer een meisjes meisje.
IMG_0482(Hierop kun je mijn 2e set nagels zien.. )OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Gisterenmorgen maakte het mijn 2 daagse uitstap naar het meisjes meisje zijn compleet. Hoe ik het altijd uitstel om naar de kapper te gaan omdat ik me er niet op mijn gemak voel.. Hoe fijn het dus gisteren was. Twee en een half uur heb ik in de stoel gezeten en zijn ze in de weer geweest met mijn haar. Daarvoor heb ik nog een uur zitten wachten met een kop groene thee en de Happinezz. Ik voelde me op en top vrouw. Mijn haren zijn weer netjes bijgeverfd (de uitgroei was enorm), er zitten een aantal low lights in om het wat speelser en warmer te krijgen en de laagjes zijn weer goed bijgeknipt zodat mijn bruidskapsel straks ook een stuk voller en speelser eruit zal zijn.
OLYMPUS DIGITAL CAMERA(Helaas zie je op deze foto de low lights nog niet zo goed..)

Ik voelde mij zo goed.. Dat ik zelfs op mijn werk (waar ik overigens tot 22uur moest werken die zelfde dag nog) elk vervelend gesprek om kon draaien tot een positief gesprek. Wauw, dat jezelf goed voelen zo’n invloed kan hebben! Dat ga ik vaker doen….

12 gedachten over “Meisjes meisje

  1. Wat goed zeg ja! Ik was ook nooit een meisje meisje maar nu ben ik niet uit (zomerse) jurkjes te slaan en word ik helemaal blij van nieuwe nagellak. Wat kan er veel veranderen 😉

  2. Het had een blog van mij kunnen zijn! Hoe mijn moeder het vroeger ook probeerde, ik weigerde pertinent om rokjes en jurkjes te dragen. Ik was tenslotte altijd met jongens aan het spelen, er woonden geen meiden in mijn straat, en dan was een broek veel stoerder en makkelijker. Make-up had en heb ik ook niet zoveel mee maar ben wel erg van de lotions en cremepjes en ja, de kapper staat ook elke 5 weken gepland!

    • Tsjah tijd maakt me niets uit want ik ga naar een vriendinnetje en vind die quality time met haar wel leuk eigenlijk haha! Alleen ja.. om de 5/6 weken is ’t 25 euro en dat gaat denk ik na de bruiloft wel stoppen 😉

Geef een reactie

