Amaranth Oogmasker – Review

Zoals ik in mijn vorige blog al vertelde mocht ik het Amaranth Relax Eye Mask uitproberen van World Of Unlimited Beauty. Aangezien ik last heb van opgezwollen ogen en hoofdpijn paste het perfect bij mijn situatie dus daar zei ik geen nee tegen.

Amaranth is een zaad afkomstig van een plant die vermoedelijk stamt uit Mexico waar de Azteken het op grote schaal kweekten. Zij gebruikten het voor rituele dranken en het speelde een belangrijke rol bij hun religieuze ceremonies. De plant dankt zijn naam aan het feit dat het niet direct afsterft wanneer de zaden rijp zijn. Amaranth betekent namelijk ‘onsterfelijk’.

Amaranth kan als graan gegeten worden, maar in dit geval wordt het dus gebruikt in het masker doordat het een zeer fijne korrel heeft en van nature verkoeling geeft. Op de website van WOUB kun je lezen dat het een aangename druk op je ogen geeft. De etherische oliën die eraan toegevoegd zijn (je kunt kiezen tussen lavendel en roos) ontspannen de geest.

Migraine, hoofdpijn en slapeloosheid: Ga liggen en leg het masker op de ogen. Vooral de verduistering en de druk zorgen voor verlichting.

Aangezien ik de afgelopen 1,5 week geen migraine aanval heb gehad kan ik daar niets over zeggen maar wat betreft hoofdpijn heeft het een hele fijne werking. Ik ben gewend van oogmaskers dat ze een elastiekje hebben wat altijd knelt, ook het masker zelf voelt dan vaak niet prettig aan. In dit geval is het heerlijk om het masker op je ogen te hebben liggen en door de oliën die erin zitten geeft het me ook extra rust. Regelmatig lag ik 5 minuten op de bank met het masker op na een drukke werkdag, puur voor de ontspanning.

Gezwollen ogen en wallen: Leg het oogmasker eventueel kort in de koelkast (10 min.) of een paar minuten in de vriezer voor extra verkoeling. Tip: Klop wat oog gel op de oogkassen en leg daarna het masker op je ogen.

Ik heb slechts 2x het masker in de koelkast gelegd en op mijn ogen gelegd en kan dus niet heel goed beoordelen of dit echt werk. Maar het zorgde er wel voor dat mijn ogen er frisser uitzagen dan ervoor. En er was een kleine vermindering van zwelling waarneembaar.

Herbruikbaar dus duurzaam: De vulling kan er uit gehaald worden middels de klittenband sluiting en het zakje mag op 30 graden in de wasmachine. Sluit altijd de klittenband goed! Breng de vulling terug in het zakje wanneer deze helemaal droog is. Meng een paar druppels etherische olie door de Amaranth als de geur vervlogen is.

Ik heb hem zelf nog niet uitgewassen. Ik denk zelf ook dat je dit zo min mogelijk moet doen en dat je beter kunt zorgen dat je schone ogen hebt voordat je hem erop legt. Klittenband is altijd wat teer als het om water gaat dus zoals hierboven al wordt gezegd: sluit het zakje goed!

Geurbuiltje: Bewaar hem in het mooie zakje in je kast zodat je kleding heerlijk gaat geuren €1,-

Mijn builtje ligt altijd naast me op het nachtkastje. De lavendel geur is erg prettig en zorgt ervoor dat ik heerlijk in slaap kom.

Al met al ben ik erg blij dat ik dit masker uit mocht proberen. Het geeft wel degelijk verlichting bij hoofdpijn en zorgt voor een zeer ontspannen gevoel. Enige nadeel vind ik dat je op je rug moet blijven liggen omdat hij anders eraf valt. Aangezien ik op mijn zijkant slaap is hij al een aantal keer afgevallen omdat ik in slaap viel en me dus omdraaide.

553084_4308120232344_1649336296_n

5 gedachten over “Amaranth Oogmasker – Review

  1. Zo te lezen heeft het toch al z’n voordeel opgeleverd, misschien nog niet maximaal maar als je kunt relaxen en je hebt minder zwelling en een frisse oogopslag is dat toch mooi meegenomen;-)
    Fijne zondag!
    Liefs

Geef een reactie

