BodieBoost

Sommige van jullie volgen mij al een tijdje en weten dus dat ik enorm bezig ben met het creëren van een gezonde levensstijl en daarbij ook hoop flink af te vallen. Ik startte namelijk met een bmi van 33, wat dus betekent dat ik eigenlijk op het niveau van Obese zit/zat. Toch als ik dat zei tegen mensen kreeg ik het antwoord dat ik inderdaad wel te dik was, maar ze dachten zeker niet aan Obese bij mij. Ik ook niet, maar ik schrok wel van het getal dus besloot dat het eindelijk tijd werd voor een gezondere levensstijl.

Inmiddels ben ik 5,5 maand verder en volgens mijn weegschaal ben ik inmiddels 9.8kg afgevallen en is mijn bmi nu 29,7! Een hele vooruitgang dus. Wel merk ik aan mezelf dat ik niet echt een houvast heb. Ik modder wat aan en de laatste tijd ben ik niet echt mindfull bezig wat betreft het eten. Vandaar dat ik eindelijk besloot om mezelf wat houvast te geven en dit gaat gebeuren aan de hand van het boek BodieBoost van Charlotte Willems. Ik had echt al op zoveel verschillende blogs daarover gelezen, heb haar ook gevolgd op twitter en facebook en het lijkt me echt een heerlijke methode om de rest van mn leven vol te houden.
417483_569230933094534_554979634_nBij BodieBoost ligt de nadruk niet op wat je allemaal niet mag en ook niet op calorieën. Nee het gaat om families, de productfamilies. De schijf van 5 kent iedereen wel en van elke productgroep mag je per dag (nee zelfs MOET je per dag) 2 porties eten. Wat die porties inhouden staat in het boek maar als voorbeeld zijn 2 volkoren bolletjes 1 portie koolhydraten maar 4 rijst wafels bijvoorbeeld ook. Ook ben je verplicht om te snoepen.. Juist ja. Verplicht. Om. Te. Snoepen!! Uiteraard zit er wel een maximum van 2 aan, jokers worden ze genoemd. Maar ik vind dat juist erg prettig. Dan word je namelijk meer bewust van wat je in je mond stopt en geniet je er ook veel meer van!

Vandaag ga ik ermee beginnen. Ik heb er super veel zin in al zal het wel flink wennen zijn om me bewust te worden van die families en wat ik nu eigenlijk allemaal eet. Maar dat is juist mijn doel, bewustwording en houvast. En uiteindelijk uiteraard… een gezonde bmi!!
404922_157770901040835_590581568_n

Heb jij een gezonde bmi? Zo ja, is dit altijd zo geweest? Zo nee, wat doe jij eraan om dit te behalen?

15 gedachten over “BodieBoost

  1. Nee, ik heb geen gezonde BMI. Dat weet ik al jaren, en moet er eigenlijk ook wat aan doen. Maar er zijn nog omstandigheden die het iets te moeilijk maken om er nu mee bezig te zijn.

    Veel succes met dit boek en ben heel benieuwd naar je ervaringen.

  2. Ik volg verschillende bloggers die ook aan BodieBoost doen en vind het erg leuk om te lezen hoe positief BodieBoost is, ook vergeleken met andere diëten en boeken. Hopelijk geeft je het zulke houvast, heel veel succes!

  3. Ik heb ook geen gezonde bmi, het is wel al een stuk verlaagd doordat ik 24 (was 30….) kilo ben afgevallen maar nog lang niet genoeg… Zoals gezegd, krijg ik morgen het boek binnen en ben dan ook serieus van plan om er volgende week mee te beginnen. Dus ben benieuwd hoe je eerste week gaat! Succes in ieder geval!

  4. Ik heb het boek hier ook thuis liggen en het boek motiveert echt heel erg, ben er alleen nog niet mee begonnen. Ik heb een gezond BMI dus hard nodig is het ook niet, maar altijd fijn voor de zomer.
    Succes met jou BodyBoost!

  5. Mijn BMI is ook niet gezond. Ik ben nu met shakes bezig om het ergste weg te krijgen en daarna waarschijnlijk W.eight W.atchers om de rest weg te krijgen. Ik ben benieuwd naar jouw ervaringen met Body Boost. Houd ons maar op de hoogte.

  6. Hai. Ik had nog nooit van dit dieet gehoord of deze manier van lijnen .. vandaag ben je de 2de waar ik dit lees. Ik ga eens kijken of ik het eboek kan vinden 🙂
    Wat heb je een gezellig blog !

    Gr, Elise

  7. Ik zie overal in blogland opeens Bodieboost opduiken en ik vroeg mij al af wat het was. Wel een goed concept dat je ook mag snoepen.

    Ik ben een bmi van 20, dus volgens mij wel gezond. Ik doe er niet heel veel aan, ik denk dat ik gezegend ben met een snelle stofwisseling. 🙂

Geef een reactie

