Bruin.

P1020806Op deze foto ben ik bruin.
De meeste van jullie zullen denken “uhm, bruin, dat valt toch wel mee?” en eigenlijk hebben jullie wel gelijk. Echter is dit voor mij, een blond meisje met blauwe ogen en een zeer lichte huid gewoon echt BRUIN! Deze foto is 3 jaar geleden gemaakt, in februari 2010. Nee niet in Nederland dus, maar op Aruba. Waar ik toen alweer 4 maanden woonde. Bruiner zoals je me op deze foto ziet zul je me nooit zien. Ik moest echt zo ontzettend mijn best doen om dit kleurtje te krijgen!

Ik was dan ook super trots toen mijn ouders een paar maanden later kwamen en ik gewoon bruiner was dan mijn moeder. Zelfs bruiner dan mijn broertje!! Echter 2 dagen later was mijn broertje alweer bruiner dan ik en mijn moeder aan het einde van hun vakantie. Bummer!

Waarom deze informatie zal je denken?
Nou zoals een ieder weet komt mijn bruiloft er al redelijk snel aan.. En aangezien mijn aanstaande man enorm op mijn broertje lijkt qua bruin worden wil ik zelf toch ook proberen om een kleurtje te creëren. Ik had gehoopt al regelmatig in het lente zonnetje te hebben gezeten op dit moment, net als vorig jaar, echter hebben we dat geluk nog niet zoveel gehad. Dus zocht ik naar een andere manier.

Ik kan natuurlijk zo’n zelfbruiner opsmeren, maar daar heb ik niet zulke goede ervaringen mee. Ook spray tan is tegenwoordig mogelijk, maar dat geeft af. Niet zoveel, maar ik moet er toch niet aan denken om op de grote dag in een jurk te lopen met bruine vlekken! Dus dan bleef er nog 1 optie over.. (tsjah, weer een paar maanden naar Aruba was geen optie helaas!) de zonnebank!

zonnebankMijn schoonouders hebben een hele goede boven op zolder staan, dus daar mag ik gebruik van maken. Ik ben nu 2x geweest en vandaag voor mijn werk ga ik nog een keer en… Je kunt nog niets zien! Haha. De eerste keer was ik zelfs verbrand in mijn gezicht terwijl ik net 15 minuten eronder lag. Maar dat kwam omdat ik me niet insmeerde.. Dat doe ik nu wel.. Hopelijk activeert dit mijn “bruin-cellen” zodat ik over een tijdje wél door het zonnetje een kleurtje krijg. Veel zal het niet zijn, maar iets is beter dan niets!

Word jij snel bruin?

16 gedachten over “Bruin.

  1. We kunnen elkaar een hand geven wat dit item betreft. Ik ben dol op de zon, maar mijn huid kan er niet zo goed tegen. Net als jij heb ik een lichte huid, blond haar (oorspronkelijk) en blauwe ogen dus ik moet al flink smeren bij de eerste zonnestralen die vaak al erg fel kunnen zijn. Als ik dan het ergste wit eraf heb en zo blij als een kind ben zie je andere mensen echt denken, hoezo, je bent nog steeds wit *zucht*.
    Een zonnebank heb ik eens geprobeerd, maar dan kon ik niet goed tegen. Ik was toen wel een stukje jonger dus misschien zou ik het nog eens moeten proberen.
    Goed weekend meis
    ps wat een geweldig mooie trouwkaart hebben jullie!!

  2. Ik hoef maar een middagje in de zon te zitten of iedereen vraagt al of ik op vakantie ben geweest naar een warm land haha. Ik hoop dat je een mooi kleurtje krijgt door de zonnebank 🙂

  3. Nee, ik word niet zo snel bruin. Rood haar en dus een hele lichte huid. Maar doordat ik redelijk vaak op vakantie naar de zon ga, blijft er toch wel een klein laagje op zitten, je kunt altijd zien waar mijn horloge heeft gezeten.

  4. Ik heb van mezelf al een tintje en in de zon word ik nog bruiner. Nadeel is wel dat ik last heb van zonne-allergie, maar heb gelukkig goede zonnebrandcrème hiervoor 😉

    Succes met de zonnebankkuurtjes en hopelijk krijg je er een mooi bruin kleurtje van!

    Geniet van je weekend
    liefs Insoon

  5. Als je een goede zonnebank tot je beschikking hebt, moet het vast goed komen. Ik vind het een mooi tintje op die foto. Ik word erg makkelijk bruin maar ik heb Indische roots dus ik speel vals 😉

  6. Als kind werd ik altijd wel vrij snel bruin maar tegenwoordig moet ik er veel meer moeite voor doen. Mijn benen worden bijna niet bruin maar dat komt ook omdat ik maar heel weinig in korte broeken e.d. loop. Gezicht en armen wil op zich wel maar ik kan er gewoon niet goed tegen om de hele tijd vol in de zon te zitten dus ik ben al blij als het ergste wit er een beetje af is…

  7. Ik word vrij snel bruin. Al moet ik zeggen dat het lijkt alsof het de laatste jaren minder snel gaat… Maar ik ga niet liggen bakken in de zon, daar kan ik niet zo goed tegen.

  8. Jammer dat je niet snel bruin wordt. Zodra de zon buiten begint te schijnen, gelijk zoveel mogelijk de zon in!! De voorjaarszon maakt dat je het snelste bruin bent 🙂

    Ik word wel heel snel bruin. Ik heb ook standaard een bruine borst, bruine armen en handen 😉
    Half uurtje de zon in en mijn gezicht en andere zichtbare lichaamsdelen zijn direct voorzien van een lekker kleurtje. Heerlijk vind ik dat!

Geef een reactie

