First week of BodieBoost

Afgelopen maandag zat de eerste week erop. Mijn eerste week met de methode BodieBoost. Hoe ik deze week ervaren heb wil ik graag met jullie delen. Voordat de week begon maakte ik een soort van weekmenu. Ik bepaalde voor elke dag wat mijn ontbijt en lunch ging worden, ook schreef ik de tussendoortjes (3 maal) op en noteerde ik de gerechten voor de avonden. Met dat menu ging ik boodschappen doen en haalde zo alles in huis. Wat ik zo handig vond dit maal is dat je met BodieBoost dus een hele week hetzelfde ontbijt eet en dezelfde lunch. Klinkt erg saai maar na een week is het weer iets anders en om eerlijk te zijn vond ik het super handig want je hoeft niet telkens na te denken.

Vooral voor in het begin van de methode is dit toch wel een aanrader omdat je al zoveel moet nadenken overal over. En aangezien ik de menu’s uit het boek niet volledig volg was dit voor mij de perfecte houvast.
318084_560264324003077_1221691386_n
In de eerste week stond dit op het programma voor ontbijt, lunch en tussendoortjes:
* Smoothie met magere yoghurt en 2 stuks fruit (1 portie zuivel en 2 porties fruit) (= 2 glazen dus als ontbijt te gebruiken en als 1 tussendoortje)
* Twee mueslibollen met kaas (en eventueel komkommer of andere groente) (1 portie koolhydraten en 1 portie zuivel)
* Groente zoals komkommer, tomaatjes, wortels (1 portie groente)
* Handje walnoten (1 portie eiwitten)

Zoals je ziet heb ik door dit dagmenu nog 1 portie koolhydraten over voor het diner, samen met 1 portie groente en een portie eiwitten. Perfect dus. Want meestal bestaat mijn avondeten ook daar uit. Vlees/vis, groente en rijst/aardappelen/pasta. Wel heb ik door de week heen wat dingen omgedraaid. Dan at ik bijv als ontbijt al 1 mueslibol maar dan had ik voor de lunch dus de smoothie en het andere bolletje.

Al met al viel het erg mee……………………..
Behalve in Texel! Want oh dat was echt moeilijk. Je hebt dan gewoon in een keer geen ritme mee waardoor ik te weinig dronk. Door vertraging (zie toekomstige blog) en andere oorzaken at ik te weinig fruit, nam ik soms een halve portie van een bepaalde familie te veel en volgens mij heb ik stiekem ook een halve joker teveel op! *OEPS*
Geen heel goed begin dus.

Dat gaf de weegschaal ook wel aan want ik was 0.2kg aangekomen. Wél was ik 2 centimeter kwijt wat betreft mijn buikomvang, dus daar ben ik enorm blij mee. Deze week weer een goede nieuwe start gemaakt en we gaan er gewoon weer voor!!
407964_561219447240898_1180467948_n

7 gedachten over “First week of BodieBoost

  1. Al met al dus een goed begin! Ik vind het tot nu toe ook makkelijk om te doen, zal er dit weekend een wat uitgebreidere blog over plaatsen maar het bevalt me erg goed! Deze week is het wel wat lastiger met een verjaardag en nodige etentjes maar ondanks dat ben ik wel positief gestemd, ben benieuwd naar het weegmoment haha…

Geef een reactie

