Back pain

Ik heb een holle rug. Dit wordt versterkt door het gewicht van mijn buik, maar die holle rug heb ik eigenlijk al mijn hele leven. Net zoals ik eigenlijk al voor zover ik me kan herinneren ook de rugpijn heb die erbij hoort. Echter is dit eigenlijk altijd weg na een goede nachtrust of een lekkere massage. Dus ik zit er niet zo mee. Tot aan vorige week. Sinds een aantal weken heb ik enorm veel last in mijn onderrug. De pijn komt en gaat, maar een massage werkte al niet meer, zo ver was ik al. Toch luisterde ik niet naar mijn lieve vriend en ging ik niet naar de dokter.

Tot aan afgelopen dinsdag. Toen smeekte ik bijna om een afspraak bij de dokter. Sinds het weekend op Texel was de rugpijn namelijk gekomen en ging hij niet meer weg. Bij elke beweging die ik maakte ging er een enorme pijnscheut door mijn lichaam. Zelfs bij het diep inademen. Ik kon op geen enkele manier verlichting krijgen en de vooruitzicht aan 8 uur op een slechte bureaustoel zitten deed me ook geen goed dus ging ik dinsdagochtend nog naar de dokter. Om half 9 kon ik gelukkig al terecht en kreeg ik te h0ren dat de uitstraling in mijn heup een symptoom kon zijn van hernia, maar dat het ook niks kon betekenen aangezien ik geen uitstraling had in mijn benen.

Carolina BaptismHet advies was om het half uur een kwartier bewegen en dus zo min mogelijk stil zitten. Ook mocht ik paracetamol gaan innemen tegen de pijn. Eerst 1tje maar als dat niet werkte dan telkens 2 tegelijk. Verder had ze weinig advies. Alleen zo veel mogelijk bewegen, een aantal oefeningen gaf ze mee en als het binnen 3 weken nog niet over was dan graag terug komen.

Nou ik kan u vertellen.. de pijnstillers werken niet, de uitstraling in mijn heup is weg maar de rugpijn zelf helaas niet. Elke ochtend kom ik met veel pijn en moeite mijn bed uit en de ene dag helpt het bewegen heel goed, de andere dag niet. Omdat het koud is buiten kan ik niet lang daar rondlopen want ook dat gaat in mijn spieren zitten en dus ook in mijn rug. Dit beperkt me echt ontzettend, want ik kan zo niet werken maar ook de stomste huishoudelijke klusjes zoals de was ophangen en de afwas doen lukt me niet zonder veel pijn.

Gelukkig heb ik wel een lief vriendje die erg veel rekening met me houdt… Nu dus blijven hopen dat de rugpijn snel over zal zijn!

10 gedachten over “Back pain

  1. Vervelend joh… bewegen terwijl je pijn hebt… Ik had 1,5 jaar geleden een paar gekneusde ribben en moest toen ook steeds bewegen terwijl ik om kwam van de pijn.
    Sterkte!

  2. Niets is vervelenderd dan belemmerd worden in je eigen doen en laten.
    Ik hoop dat het snel warmer weer wordt en je van de pijnlijke (ongemakken) af zult zijn.
    Helpt een warme kruik oid in je rug ook niet?
    Sterkte hiermee.

  3. Oh wat naar! Ik heb ook een holle rug en heb ook regelmatig rugpijn. In het laatste trimester van mijn zwangerschap hielp die dikke buik aan de voorkant ook niet erg mee. Wat mij helpt is regelmatig sporten om de spieren in mijn rug sterk te houden zodat deze wat kunnen compenseren. Als het echt niet te houden is, dan maak ik een afspraak bij een sportmasseur. Geen lekker massage maar wel erg effectief. Ook slaap ik wel eens met een dun kussen onder mijn bekken zodat mijn rug wat minder hol staat. Klinkt gek, maar het helpt me wel als het echt pijn doet. Hoop dat het geen hernia is, ik duim voor je meid!

  4. Oh jeetje wat erg. Ik heb vroeger veel last gehad van rugpijn, dus ik weet wat je voelt. Nou ja, niet precies maar ik moest toen 3 weken plat liggen op bed en alles deed pijn, zelfs een pen optillen. Wat vervelend allemaal. Ik hoop voor je dat de oefeningen helpen, rugpijn is echt vreselijk.

Geef een reactie

