Lekkere (gezonde) dingetjes

food3Afgelopen 2e paasdag had ik zin om zelf allemaal hapjes te maken die BB proof zouden zijn en ook nog eens lekker. Dus ik stelde wat dingetjes samen waarmee ik uiteindelijk toch nog 1x de koolhydraat familie zou hebben, 1x de eiwit familie en veel van de groente familie, want daar mag je eigenlijk vrijwel onbeperkt van! Ik zocht bladerdeeg op en het bleek dat 4 plakjes bladerdeeg food5staat voor 1 portie koolhydraten. We hadden nog wat parmaham liggen en gebruikten tonijn en samen was ook dat 1 portie eiwitten. Ja uiteraard waren het meerdere porties maar ik at dan ook niet alleen 😉

Ik zocht op internet naar leuke hapjes met groente en kwam zo aan mini pizza’s met groente, groentespiesjes en gegrilde groente zoals aubergine en courgette!food6

Omdat ik ook een beetje aan mijn toekomstige man wilde denken bedacht ik me ook nog mini worstenbroodjes te maken en puntpaprika’s met een vulling van tonijn en kappertjes! Al met al is het allemaal erg lekker geworden al was het eventjes lastig met de groentespiesjes aangezien ik die onder de gril wilde hebben en ze telkens eruit floepten.

food7Gelukkig hielp mijn aanstaande me waardoor we alsnog de groentespiesjes konden grillen… Hmmm wat was dit lekker allemaal bij elkaar zeg! Ik heb niet eens alles op kunnen eten dus schoof af en toe iets naar mijn lief door, maar toch was het te lekker om nog eerder te stoppen dus het toetje hebben we laten zitten!food2

Op de pizza hadden we een plakje parmaham, champignons, tomaatjes en kappertjes. Aan de groentespies hadden we champignons, courgette en tomaatjes.

Verder hadden we ook een bladerdeeg hapje met een klein plakje geitenkaas en parmaham. De miniworstenbroodjes zijn een vierde deel van een plakje bladerdeeg met een mini cocktailworstje food4erin en voordat we de aubergine en courgette hebben gegrild deden we er nog provencaalse kruiden op en knoflook, peper en zout!

Vooral de verschillende manieren van groentes bereiden bevielen me heel erg! Dus dit is wel iets wat ik vaker wil gaan doen, of ermee gaan experimenten in ieder geval. De foto’s heb ik overigens ook zelf gemaakt, vond dat ook wel leuk om te doen. Kijken hoe je mooie voedsel-foto’s kunt maken.

Maak jij wel eens gezonde hapjes voor jezelf? Zo ja, nog leuke tips?!

12 gedachten over “Lekkere (gezonde) dingetjes

  1. Oh, dat ziet er allemaal erg lekker uit! Ik zoek ook altijd op het internet naar lekkere hapjes maar vaak kom ik dan toch weer bij dezelfde dingen uit.

  2. Het ziet er heel lekker uit! Mooie foto’s ook! Als tip (alleen wanneer je echt op vet inname en gezondheid wil letten) zou ik geen worst in het bladerdeeg doen, maar kalkoen of kip. Worst bevat relatief erg veel vet. Maar worst is wel heel lekker natuurlijk!

    • Klopt! Echter had ik het nu met worstjes gemaakt puur ook voor mijn aanstaande. Hij mag en kan dit allemaal wel hebben als topsporter zijnde en ik ben aan het bodieboosten dus let niet specifiek op vet of calorieën. Maar thnx voor je tip! Lijkt me ook lekker met kip! Dat doen we de volgende keer XD

  3. Wat ziet dat er allemaal lekker én kleurrijk uit 😀

    Die cocktailworstjes in bladerdeeg maak ik ook wel eens. Verder cherrytomaatjes met selderij en met mooi weer maak soms een hapje: plak tomaat met daar bovenop een plakje mozzarella en daar overheen (verse) basilicum en een beetje olijfolie. Geen idee of dit BBproof is…?

    Een fijne dag!
    liefs Insoon

  4. Oh, ziet er superlekker uit!! Was een gezellig en smakelijk Pasen dus!? Ik maak regelmatig hapjes, en veelal haal ik bij 24Kitchen of bij AH….jammie!!! Fijne dag verder!

Geef een reactie

