Spierpijn!!

Naast dat mijn rugpijn nóg heviger is geworden en ik pas over 2 weken bij de therapeut terecht zou kunnen heb ik ook nog eens gruwelijke spierpijn! Waar zul je je afvragen?! Nou, waar niet is een betere vraag! Mijn buikspieren, dijbenen, hamstrings, armspieren.. noem het maar op! De reden dat ik rugpijn (géén spierpijn) heb is nog steeds onduidelijk, maar de reden van mijn spierpijn in mijn lijf is vrij duidelijk, haha!

Ik heb namelijk iets meer dan 2 weken terug een app gedownload voor op mijn Samsung op advies van een vriendin. Namelijk Squats Pro. Deze app bouwt de squats op zodat je naarmate je het vaker doet je ook meer squats achter elkaar kunt doen. Squats doen is goed vooral voor de spieren in je onderlichaam zoals je hamstrings, kuit en bilspieren. Ook zorgt het ervoor dat je buikspieren en rugspieren getraind worden en het is dus eigenlijk 1 van de beste oefeningen die je kunt doen. tumblr_m5mjzpLkxo1rxk10wo1_r1_400

Nu is het niet zo dat ik mijn spierpijn alleen daar aan dank, want dat wordt zo fijn opgebouwd in kleinere stapjes dat ik totaal geen last had van spierpijn.. Wat dan wél de reden daarvan is, ga ik nu vertellen. Blogilates. Juist ja, dat dacht ik ook toen ik het voor het eerst ergens las. Toen ik ernaar ging googlen kwam ik uiteraard al vrij snel op de website terecht en oh ja, het is typisch Amerikaans. Heel erg over the top en een high positive level. Toch was ik nieuwsgierig dus ging ik lezen en filmpjes bekijken. Normaal gesproken bekijk ik wel vaker filmpjes, probeer ik wat uit en klik ik het weg. Want het is telkens niets voor mij.
blogilates

Maar om een of andere reden bleef ik hier wel hangen. Dat rode kruisje zag ik niet eens meer want ik kreeg energie en wilde meer meer meer. Dus deed ik gisteren 3 filmpjes (waarbij je normaal 1 per dag doet) en vandaag 2! En dat voelt mijn lijf… Want ik gebruik opeens spieren en wurm mezelf in posities waar ik normaal niet in zit. Maar het voelt lekker! En ik ben enthousiast dus ik wil meer meer meer!

Nu alleen hopen dat mijn rugpijn snel over is zodat ik ALLE oefeningen kan doen, nu moet ik helaas sommige ervan overslaan.. Maar ik ga ervoor!! raf met die centimeters!!

Wat doe jij om fit te blijven?

12 gedachten over “Spierpijn!!

  1. Wat ben jij goed bezig met alles. Ik kan mezelf nog niet toe aan zetten om iets te gaan doen aan meer bewegen. Die knop kan ik nog niet omzetten. (Te veel aan mijn hoofd en te veel zorgen). Maar jij bent super goed bezig met alles en ik hoop dat je rugpijn snel over is.

    • haha ja vanmorgen ging ik ook hardlopen! Had zoveel energie na die workouts dat ik vriendlief wakker maakte en we naar buiten gingen om te rennen.. alleen ik kan dat dus niet zo goed ivm geen conditie en slechte ademhaling. Maar was telkens stuk rennen en dan stuk lopen, zo om en om.. ongeveer 20 minuten!

  2. Jij bent goed bezig meid haha! Gaat helemaal goed komen met jou. Hopelijk gaat het snel beter met je rug want dat is echt niet fijn. Vind het echt knap dat je ondanks die pijn gewoon lekker aan het trainen bent. Respect en zet hem op!

  3. Je bent goed bezig joh! Dat filmpje ga ik thuis even bekijken, is misschien ook wel iets voor mij 😉 Zit niet op sport en heb zittend werk. Loop wel elke dag trap i.p.v. de trap te nemen, maar dat zet nog niet zoveel ‘zoden aan de dijk’…

    Succes!

  4. Wauw, je klinkt heel erg gemotiveerd. Goed bezig! Ik heb het nu zo druk met school dat ik het sporten er niet ook nog even bij kan hebben. Volgende week weer zweten! Een blogilates filmpje wil ik ook nog eens proberen. Lijkt me heel leuk om te doen!

  5. De work out lijkt mij perfect en ook nog wel leuk om te doen! Maar dat Amerikaanse gezwats… pff.. wordt je niet helemaal knetter gek van dat gegil van haar? haha! Wel goed dat je zo gemotiveerd bent!

Geef een reactie

