Favorieten: zomerse drankjes

Aangezien het gisteren zo’n lekker weer was (en de dag ervoor hier eind van de middag ook) kwam ik weer helemaal in the mood voor zomerse drankjes! Vandaar vandaag dan ook een blog over mijn favorieten drankjes van komende zomer! Ik maak geen onderscheid tussen alcohol of non-alcoholisch, er staat voor ieder wat wils tussen!! (al moet ik toegeven dat ik ook veel met alcohol ertussen heb staan, maar veel van die drankjes kun je ook zonder alcohol maken!)

zomerdrankjes16 zomerdrankjes10 wittekerke_rose_

VLNR: Green Iced Tea, cucumber mint lemon water, rosébier van Wittekerke.
De Green Iced Tea maak ik door zakjes van Twinings (Xenos!) in koud water te dompelen ongeveer 4 minuten lang. Daarna ijsblokjes erin en eventueel nog een schijfje citroen voor de kleurigheid. En tadaaaa hij is al klaar!
De cucumber mint lemon water heb ik van beautylab vandaan. Heel lekker fris!
Rosébier vind ik echt een heerlijk drankje wat ik regelmatig in de zomer op het terras benuttig. Echt een dames drankje!
1468352785_1361395906 Brugal-Rum-Punch1 fruit-smoothies

VLNR: Caipirinha, Rumpunch en fruitsmoothies.
De Caipirinha is een echt Braziliaanse cocktail met daarin cachaça, crushed ijs, suiker en limoen.
De Rumpunch stamt nog uit de tijd dat ik op Aruba woonde. We kochten goedkope blanco rum en gooide er multivitaminen sap erbij, ijsklonten en klaar! Je kunt er allerlei sappen bij gooien, wat je wilt. Je kunt ook je eigen sap maken door fruit te blenden, dat maakt het wel goedkoper. Je kunt het ook maken zonder alcohol door sinaasappelsap te gebruiken en stukken fruit erin te laten trekken. Ook erg lekker!
Dan de smoothies, jullie weten dat ik daar gek op ben en als je er (crushed) ijs bij doet dan is het heerlijk fris om te drinken op een warme zomerdag!

Limoncello002 sangria

VLNR: Limonchello en Sangria.
De Limonchello is een Italiaanse zoetzuur drankje, tegenwoordig ook zonder alcohol te koop (vraag me alleen niet waar haha!)
Sangria is echt Spaans. Het is een mix van wijn, fruit en een fruitlikeur. Je kunt rode wijn gebruiken maar ook witte!

Wat is jouw favoriete zomerdrankje?

11 gedachten over “Favorieten: zomerse drankjes

  1. Ik heb niet echt een zomersdrankje. Omdat ik bijna geen alcohol drink is het vaak lastig om iets te vinden zonder dat dit er in zit. Maar een doodnormaal glas sinas met een ijsklontje is ook erg lekker.

    • Zoals je ziet staan er in dit blogje genoeg drankjes ook zonder alcohol. En sinas ja dat kan.. Maar bijv een lekker glas ranja met ijsklontjes.. Hmmm! Daar hou ik ook wel van, ben niet zo van de prik!

  2. Als ik die plaatjes zo zie, dan krijg ik helemaal zin in vakantie 😀
    Ik vind het zelf lekker om op een zomerse dag met een glas icetea (met ijsblokjes en schijfje citroen) op een terrasje te zitten.

Geef een reactie

