Bodieboost update

Op 18 maart begon ik met een nieuwe leefwijze, namelijk met BodieBoost. Ik was op dat moment al bijna 10 kilo afgevallen maar als mensen me dan vroegen hoe ik dat deed wist ik het zelf ook niet. Ik had geen houvast en dat wilde ik met Bodieboost wel vinden. Inmiddels ben ik al 6 weken verder en ben ik vandaag begonnen met de 7e week en ik moet zeggen dat ik deze houvast enorm prettig vind! In het begin volgde ik vooral de dagmenu’s in het boek maar dat voelde niet prettig.. Je moest dan bijv een week lang blanke vla eten als ontbijt (met fruit erbij) en dat deed ik dan ook. Echter voelde dat niet lekker. Dus besloot ik om zelf elke keer te bekijken wat nu de beste keus was.

Bodieboost staat ervoor dat je varieert in je eten. Dus niet alleen maar mager of alleen maar vet of halfvol. Nee je moet juist balans zien te vinden in die producten. Zo pak ik de ene keer magere kwark, de andere keer volle en dan weer yoghurt. Wel vind ik het erg moeilijk om Bodieboost te volgen op dagen zoals een verjaardag en bijvoorbeeld een vrijgezellenfeest. Dat lukt op die momenten dan ook niet. Gelukkig is dit niet erg, want de volgende dag pak je het schema gewoon weer op.
tumblr_mg7qwa861T1r0f8soo1_500_large
Als ik kijk naar hoeveel ik ben afgevallen in die 6 weken is dit heel weinig. Ik schommelde namelijk telkens tussen de 81,4 waar ik mee begon, naar 80,3 en dan was het weer 81,2 of zoals vorige week zelfs 81.5! Toch raakte ik niet geheel gefrustreerd want ik voelde gewoon dat ik gezond at, dat ik houvast had plus ik sportte veel meer dan voordat ik aan Bodieboost begon (=spiermassa kweken)!

Vandaag stond er dan eindelijk op de weegschaal 80.1kg en ik moet zeggen dat dit toch wel goed voelt. Nadat ik de afgelopen weken niet onder de 81kg uit kwam en dus vrijwel stilstond met afvallen zit ik nu tegen de 80kg aan!! De komende weken ga ik dan ook ervoor zorgen dat ik het schema van Bodieboost goed volg, aangezien er nu niet echt meer feestjes zijn of andere redenen om me er niet aan te houden. Wel moet ik nu in balans blijven qua gewicht want woensdag wordt mijn jurk afgespeld naar mijn lichaam en mag ik tot aan de bruiloft niet meer aankomen of afvallen!

Ben benieuwd!!
b7325e104d1fd78ff0ae54e162d281e6

7 gedachten over “Bodieboost update

  1. Ooh woow proficiat! En inderdaad gezond eten en je beter voelen is soms gewoon belangrijker dan de kilo’s op de weegschaal. Die kilo’s zie je natuurlijk ook graag zakken maar je weet dat je gezonder eet wat volgens mij gewoon ook al heel goed is!

  2. Fijn he zo,n gezonde lifestyle, ben ook erg blij met BodieBoost in mijn leven… En ga vrolijk verder want er moeten nog heel wat kilo,s af bij mij. Maar gaat goed met jouw hoor, ondanks er niet heel veel steeds af gaat je leeft wel heel gezond.

Geef een reactie

