Jeans to jeans

Sinds kort heeft mijn vriend een tweetal jeansoverhemden, echter weet hij nooit zo goed hoe hij dit moet combineren dus komt hij altijd bij mij met de vraag “staat dit?” of “hoort dit zo?”. Nu moet ik eerlijk toegeven dat ik zelf niet altijd goed bijhoud wat nu in de mode is of wat bij elkaar past, maar ik doe altijd een poging. Sinds kort heb ik er ook een website bij die mij helpt als het gaat om keuzes maken qua jeans of wat daarbij hoort en/of kan.

Het modemerk Esprit heeft sinds kort een aantal blogs, waarvan er een over jeans gaat. Klik hier. Op deze website staan een heleboel artikelen die gaan over de nieuwste trends en hoe je bepaalde trends kunt combineren. Zo las ik dus speciaal voor mijn vriend het artikel ‘100% denim’ wat gaat over jeans to jeans, een trend je die tegenwoordig steeds vaker ziet.

Jeans to jeans houdt in dat je een jeansbroek combineert met bijvoorbeeld een jeansoverhemd. In het artikel staat uitgelegd hoe je dat het beste kunt doen, zij geven informatie over een van hun eigen jeansbroeken en vertellen daarbij hoe ze het hebben gecombineerd bij hun model maar (het allerbelangrijkste misschien) ook waarom ze dit zo combineren. Ze zijn heel gedetailleerd ook in het omschrijven van hun kleding waardoor je kunt merken dat het echt gaat om kwaliteit.
100-denim
Gelukkig voor mij was dit artikel een bevestiging voor wat ik zelf al dacht. Namelijk dat je dus een jeansoverhemd heel goed kunt combineren maar dat je dan wel een lichtere of donkere wassing moet gebruiken. Een leuk basic shirtje eronder, een goede simpele riem, stoere bruine (of zwarte, dat kan ook) schoenen eronder en klaar is mijn vriend!

Wat ik zo leuk vind aan de website is dat ze in elk artikel wel een goed voorbeeld geven waardoor je niet alleen leest over een bepaalde trend maar er ook een duidelijk beeld van krijgt. Uiteraard prijzen ze hun eigen producten aan maar er staan geen directe links naar hun webshop (behalve een add) waardoor je echt het gevoel krijgt dat ze graag meedenken met de klant en niet alleen aan verkoopcijfers.

Draag jij (of je vriend) wel eens jeans to jeans?

Dit is een Sponsored Post.

8 gedachten over “Jeans to jeans

  1. Ik heb wel een jeansjasje maar die heb ik eerlijk gezegd maar heel weinig gedragen en vriendlief is absoluut van de jeans maar dan niet een jeansoverhemd, eigenlijk helemaal niet zo van de overhemden trouwens…

  2. Handig zo’n site waar je dan zelf kunt zien hoe het eruit ziet…
    Zelf draag ik geen jeans to jeans, omdat ik geen spijkerbloesjes heb. Draag überhaupt (bijna) geen bloesjes 😉

  3. Nico, je moet als redacteur gaan werken of tekstschrijfster over trends/ gevoelens/ uitgaan/ vrije tijd. Je houdt zo van verschillende dingen. Denk aan Fancy, Libelle etc! Go for it! En je weet het, ik heb altijd gelijk :p

Geef een reactie

