Mario Badescu

IMG_2670Al enige tijd geleden ontving van ik van Karen Raatsie een pakketje met een aantal proefmonsters van het merk Mario Badescu. Over dit merk had ik al een hoop gehoord, vooral ook gelezen op beautyblogs. En nu kon ik het zelf gaan uitproberen, dat vond ik wel erg leuk! Ik kreeg de volgende producten om te proberen: enzyme cleansing gel, glycolic acid toner, rose hips nourishing oil, cellufirm drops, temporary lifting mask, seaweed night cream (niet op de foto) en super collagen mask.
IMG_2671
Eerst heb ik uitgezocht wat alles precies inhield en hoe je het moest gebruiken. De enzyme cleansing gel is zeep en olie vrij en verwijdert grondig je make-up, vuil en olie zonder je huid uit te drogen. Je kunt dit ’s ochtends en ’s avonds gebruiken en is voor alle huidtypes geschikt. Wel hoor je na de cleansing gel nog een toner te gebruiken en daarvoor heb ik dus de glycolic acid toner. De acid toner is ook dé oplossing voor rimpels en pigmentatie voor de droge of gevoelige huid. Hij bevat geen alcohol.
IMG_2673 IMG_2674
Verder had ik dus ook nog de rose hips nourishing oil die speciaal is ontwikkeld om lichte schilfering en uitdroging van je huid te verminderen. Je hoeft slechts enkele druppeltjes te gebruiken waardoor je lang met een flesje kunt doen en na een aantal dagen behoor je te merken dat de hydratatie van je huid verbetert. Naast de nourishing oil gebruikte ik ook de cellufirm drops. Je kunt ze gebruiken over je hele gezicht, maar ik gebruikte het onder mijn oog crème. Het bevat opvullende collageen, elastine, het vochthoudende hyaluronzuur, vitamine E en een mineraalrijke zeewierextract. Deze ingrediënten zorgen ervoor dat je huid glanst, gezond is en haar vochtgehalte en elasticiteit behoudt.
IMG_2675 IMG_2676
Verder de twee maskers. Het temporary lifting mask vermindert en verstrakt direct je poriën en geeft je overbelaste doffe huid een opkikker. Het super collagen mask is een ideaal masker voor iedereen zonder speciale huidproblemen. De klei reinigt je poriën zonder uit te drogen, het zeewier extract voedt je huid en het collageen kalmeert en hydrateert.
IMG_2677
Dan de seaweed night cream. Een niet-vette, olie-vrije hydraterende nachtcrème, verrijkt met zeewier, collageen, hyaluronzuur om de huid te verzachten, te hydrateren en te voeden zonder dat het de poriën verstopt of ophopingen veroorzaakt. Het maakt de huid zacht en zijdeachtig.

Review
Wat vond ik van de producten? Ik kan over de maskers heel kort en krachtig zijn. Het is niet mijn ding. Ik vond het echt veel te stroef/hard en van wat er in het potje zat kreeg ik niet eens mijn hele gezicht en hals fatsoenlijk mee ingesmeerd. Dat was dus een no buy voor mij. Verder vond ik de toner niet echt heel bijzonder. Ik heb zelf een toner van Hildegard Braukmann en merk niet echt verschil met die van Mario Badescu. Ook van de nourishing oil had ik meer dan de aangegeven 2 á 3 druppels nodig. Dus dit flesje was nogal snel leeg. Wel moet ik toegeven dat mijn gezicht er erg zacht van werd. Hij voelde heerlijk aan. Deze heb ik dus met veel plezier gebruikt.

Het product waar ik het meest enthousiast over was en dus ook graag wil kopen is de enzyme cleansing gel. Hij maakt mijn huid echt geweldig schoon en voelt echt super fijn aan. Het is heel handig te gebruiken en je hebt geen gedoe met water dus je hoeft niet je hele badkamer onder te spetteren!

Heb jij wel eens een product van Mario Badescu geprobeerd?
Zo ja, wat vond je ervan?

5 gedachten over “Mario Badescu

Geef een reactie

