Onze dag… Deel 2!

Bij het stadion stonden de overige daggasten te wachten maar ook een heleboel andere gasten. Zelfs mensen die niet uitgenodigd waren maar graag naar de ceremonie wilden komen waren er. Echt heel leuk om te zien. Ook daar lag er weer een rode loper en er kwam een groot applaus! Onze gastvrouw nam ons samen met de bruidsmeisjes nog even stiekem mee naar boven waar we in de persruimte nog even foto’s mochten maken. Onze gasten werden door de trouwambtenaar meegenomen naar het veld.
2_MG_0198
Foto van de fotograaf, onbewerkt

Eenmaal weer beneden waren er een hoop andere mensen aan het kijken naar ons, de gastvrouw nam de bruidsmeisjes nog even mee om het veld te laten zien en daarna was het dan zo ver.. We mochten in de spelerstunnel gaan staan en wachten tot het aftellen begon!

10, 9, 8, … schalmde uit de speakers en de kriebels bleven maar komen. Toen het nummer ‘Simply the best’ begon liepen Bart en zijn moeder als eerste over de loper, zodra ze op het “kruispunt” waren mochten de meisjes gaan lopen.. wat deden ze dit mooi en leuk! En ja, zodra zij op het “kruispunt” waren mocht ik dan samen met mijn vader.. Direct slikte ik wat tranen weg want wat bijzonder om in dit grote mooie gave stadion over het veld te lopen in je trouwjurk samen met je knappe vader aan je zij! Samen met mn pa zongen we de woorden mee en op het moment dat Tina zong ‘You’re simply the best’ gooide ik mijn boeket in de lucht! De gasten stonden te wachten voor en in de tent (waarvan de voorkant eruit was gehaald) en keken ons vol bewondering aan.
2
Foto van de fotograaf, onbewerkt

Eenmaal bij Bart aangekomen gaf mijn vader me nog een kus en Bart een hand en mochten mijn (toen nog) toekomstige man en ik naar onze plek. De gasten namen ook hun plek in; de ouders, getuige en beste vriend aan de ene kant van ons en schoonouders, getuige en beste vriendin aan de andere kant. De bruidsmeisjes zaten ook voor zodat ze alles konden zien (dit had de CM geregeld want de ambtenaar wilde ze ergens achteraan zetten). De ceremonie zelf ging als een waas aan mij voorbij. Ik was vooral bezig met kijken naar mijn (toen nog) toekomstige man en naar alle gasten en wat de ambtenaar zei weet ik amper. Achteraf hoorde ik wisselende verhalen, de een vond de ambtenaar juist erg goed en de ander juist niet. Wel vergat ze om ons te laten tekenen dus toen ze wilde afsluiten fluisterde de gastvrouw haar dat nog in en gaf ze haar fout toe. Het zorgde wel voor een hilarisch moment, net zoals dat na de gelofte de ambtenaar verder wilde en Bart nog even zijn neus wilde snuiten.. Dit galmde lekker door het stadion heen, hihi!

Mijn man was enorm zenuwachtig tijdens de ceremonie, tot aan het ja-woord. Toen dat eenmaal gezegd was viel het van hem af en kon ook hij genieten. Erg mooi en fijn om te zien! Na de ceremonie kwam uiteraard iedereen feliciteren en kreeg iedereen ook een ballon. We hadden er net genoeg, 50 stuks! Nog even wat foto’s maken met wat andere gasten, met de bal en nog een keer met de ouders en toen was het tijd om de fotoshoot te gaan doen. Wel nog even wat drinken gekregen want ja, was alweer even geleden en toen stond de taxi klaar. En niet zomaar een taxi, nee mijn vader had een oude New York Cab geregeld! Super vet.. al kon je inderdaad merken dat hij al 64 jaar oud was hihi..
Daarmee reden we naar het Van Abbe Museum waar we in de tuin foto’s gingen maken. Dit was erg leuk om te doen en ook op dit moment hadden we mooi perfect weer! Echt wat een geluk hadden wij die dag zeg.. alleen maar mooi en alleen maar liefde!
De tijd ging zo snel dat het leek alsof we er pas net waren maar we moesten alweer terug. De fotograaf had ook meer dan voldoende materiaal dus dit was ook niet erg.
8
Foto van de fotograaf, onbewerkt

Eenmaal terug bij het stadion moesten we nog even beneden wachten voordat we naar de diner/feest locatie mochten en toen we boven kwamen schalmde “Laten we Proosten” uit de boxen en kregen we een appeltaartje (= een borreltje) die alle gasten al in hun handen hadden en gingen we inderdaad Proosten met elkaar! Daarna een spontane kring waarbij iedereen elkaars handen vast hield en zo heerlijk meezong met het nummer… Wat een geweldig gevoel!!

We moesten nog even bleven staan na het nummer want de gasten wilden ons heel graag de cadeaus brengen.. Wauw wat werden we verwend! Van mijn broertje en vriendin kregen we een heel pakketje, die namen we sowieso mee naar de bruidssuite om uit te pakken, we kregen van mijn schoonzusje een mand met allerlei spullen voor de toekomstige pup en nog veel meer.. De enveloppen bleven maar komen, met leuke kaartjes maar we pakten niet alles uit. Dat zou teveel tijd kosten en we gingen eten!

En wat voor een eten, we hadden de locatie vooral de vrije hand gegeven, we wilden tapas en die kregen we. Oehhh wat was dat lekker! Moet wel even zeggen dat ik die ochtend slechts een banaan op had en met de high tea maar 2 of 3 stukjes dus ik had honger! Ook nu kon ik niet zoveel op maar heb wel van alles iets geprobeerd. Sommige gasten ging zelfs voor de 3e keer terug dus ja, het was zeker geslaagd!
3_MG_0141 3_MG_0147
Foto van de fotograaf, onbewerkt

Ja er komt ook nog een deel 3! Hihi…

16 gedachten over “Onze dag… Deel 2!

  1. Wat een ongelofelijke topdag hebben jullie gehad joh! Je verhaal geeft goed weer dat je met heel veel plezier op deze dag terugkijkt! En ja, die zenuwen… ik kan me dat heel goed voorstellen hoor!

  2. Wat een mooie foto van jou en je vader. Die met de paraplu trouwens ook (gelukkig hebben jullie hem niet nodig gehad haha!). Maar wat suf zeg dat de trouwambtenaar jullie (bijna) vergat te laten tekenen! Gelukkig is het allemaal nog goed gekomen. Dat eten ziet er fantastisch uit, maar het klinkt erg herkenbaar wat je zegt: ik heb die avond ook nauwelijks wat gegeten, terwijl het er allemaal heerlijk uitzag. Ik wilde alle gasten zo graag spreken (en dus geen tijd verliezen met eten haha) maar ik wilde mijn jurk ook niet losser, dus simpelweg geen ruimte om wat te eten ;-). Ben benieuwd naar deel 3!

  3. Wat hebben jullie een mooie dag gehad. Een beetje jammer van de trouwambtenaar dat ze jullie bijna vergat tekenen. En dat ze de bruidmeisjes achteraan wilde hebben. Die horen er toch bij.

  4. Wauw Nicole, wat een droomdag hebben jullie gehad! Wat een leuke foto’s en dat eten ziet er heerlijk uit! Jullie zagen er ook geweldig uit dus ik kan me voorstellen dat je nog dagen op wolkjes hebt gezeten? Ik heb echt met een smile je verslag gelezen en de liefde voor elkaar straalt er gewoon doorheen. Erg leuk om te lezen!
    Goed weekend meis

Geef een reactie

