Nieuwe verslavingen

Verslaving
De verslaving, zelfst.naamw. (v.) Uitspraak: [vərˈslavɪŋ] Verbuigingen: verslaving|en (meerv.) geestelijke of lichamelijke afhankelijkheid 

Echt afhankelijk kan ik het niet noemen, maar toch ben ik redelijk verslaafd aan een aantal dingen. Mijn bezoekje aan de markt zorgde dan ook weer een flinke boost aan die verslaving en ik vond het tijd om ervoor uit te komen.

Ik ben verslaafd aan gezonde dingen!

Zo, dat is eruit. Nu ga ik niet liegen en zeggen dat ik nooit ongezonde dingen eet of drink want ik kan ook heerlijk genieten van een stroopwafel, een lekker glas 7-up of aan een stuk chocolade. Maar toch neig ik telkens weer naar het gezonde.

Zo ook op onze honeymoon, je kon kiezen wat je wilde en niks was te gek. Toch was het eerste waar ik naar liep het fruit buffet (tijdens het ontbijt en de lunch dan, het avond eten was bijna altijd a la carte). Ik at papaja, watermeloen, passievruchten, aardbeien, galia meloen en ga zo maar door…

Uiteraard was de 2e ronde minder ‘gezond’, maar ach.. ik ben ook maar een mens! Nu ik terug in Nederland ben was het wel even wennen, het fruit is bij lange na niet zo zoet, lekker en goedkoop (lees: daar was het voor mij sowieso gratis ivm all inclusive maar ook in de winkels kon je voor een paar cent een goede zak vullen) als in Mexico maar toch kocht ik afgelopen woensdag op de markt weer een hoop “snoepgoed”. Sowieso een flinke bos met munt (75 cent voor 30 takjes) want muntthee is het lekkerste wat er is; maar ook 3 grote bakken met aardbeien (3 voor 3 euro.. en lekker zoet!) en een flink stuk watermeloen (1 euro 50).

De takjes munt vries ik bijna allemaal in, maar ik heb net nog een takje gebruikt voor in mijn thermoskan. Lekker handig!

Dit bevalt me wel, dat gezonde.. En dat ik dan af en toe een mini Twix pak of een stukje taart.. Ach, dat loop ik er dan wel weer af!
Fruit-Salad1

12 gedachten over “Nieuwe verslavingen

  1. Heerlijk.. Ik zou willen dat ik zo’n verslaving had.
    Een tijdje lang heb ik geprobeerd om twee stuks fruit per dag te eten. Maar na een week verslapte dit alweer.
    Sommige fruitsoorten zijn inderdaad minder lekker in Nederland, en veel te duur.

  2. Wel een heel gezonde verslaving 😉 Ik ben ook gek op fruit, heb net een bakje op). Vind het alleen jammer dat het hier allemaal zo duur is.

    Geniet van je weekend!

  3. Goede verslaving!! 🙂 Op vakantie (zeker van die warme landen) vind ik fruit ook heerlijk en precies om de redenen die jij geeft, lekker zoet en makkelijk toegankelijk. In Nederland vind ik het maar saai een banaan. En de “normale” fruit dingen vind ik eigenlijk niet eens heel lekker, maar mango, ananas of papaya heerlijk!

Geef een reactie

