Kwaaltjes en blafjes

Heel erg bedankt voor alle lieve felicitaties. Vond het echt fijn het te mogen en kunnen delen met jullie. Ik deel namelijk best veel details uit mijn leven en dit is toch wel een hele belangrijke hihi. Tsjah, wat je dus wel gaat krijgen is dat mijn blog voornamelijk gaat bestaan uit dingetjes die met de zwangerschap te maken hebben en met onze nieuwe pup. Dat zijn toch wel de 2 dingen die mij nu voornamelijk bezig houden, samen met mijn nieuwe baan waar ik 26 augustus bij ga beginnen!

De puppy.
Lucky is nu iets meer dan een week bij ons en we hebben een bewogen week meegemaakt met hem. Ten eerste heeft hij al een aantal honden mogen ontmoeten, waar hij erg goed en leuk mee kon spelen. Groot of klein, dat maakt hem allemaal niet uit, hij  is iedereens vriendje. Verder waren de nachten wat vervelend, vooral de eerste en die van afgelopen zaterdag. Maar afgelopen nacht was gewoon perfect. Een kennis had een tussenschot gegeven waarmee we de bench kleiner konden maken en dit heeft zo goed geholpen. Hij heeft de hele nacht doorgeslapen (dit kwam waarschijnlijk ook doordat hij gisteren erg veel heeft gespeeld met 3 honden) en niets in zijn bench gedaan! Hoe fijn zeg! Hij kan ook al op commando zitten en meestal weet hij ook wat ik bedoel met “high five”!

De zwangerschap.
Jenny vroeg me naar het ontpillen, of dat lang had geduurd. Nou dus helemaal niet, ik had verwacht dat ik er veel last van zou hebben en dat ik onregelmatig zou zijn. Maar de eerste keer dat ik echt zonder pil ongesteld werd was 27 dagen na de vorige ongesteldheid en ik heb totaal geen last van ontpillen gehad. Daarna niet meer ongesteld geworden want ik was dus al zwanger.. Hihi.

Wanda vroeg me naar de kwaaltjes.. Ja, daar heb ik wel degelijk last van. Het verschilt wel met de dag, echter speelt de moeheid elke dag wel parten. Zodra ik een huishoudelijk klusje heb gedaan ben ik kapot en moet ik eerst zitten of liggen om bij te komen. Ook sla ik bijna nooit meer een middagdutje over want ik heb het gewoon nodig. Meestal ga ik dan slapen op ’t moment dat de pup ook slaapt. Verder ben ik regelmatig misselijk (en dan niet alleen maar in de ochtend) en kan ik kokhalsen om de meest stomme geuren, restjes eten, of gewoon zonder aanleiding. Ik heb wel pas 1x echt de wc geknuffeld, dus dat is fijn. Echt cravings heb ik nog niet gelukkig..

Oh ja, ik kan ook soms echte huilbuien hebben om de stomste dingen. Dan ben ik zo verdrietig.. Achteraf denk ik, wat stom! Maar ja dat zullen de horrormonen wel zijn hihi!

Verder…
Aangezien het appartement van mijn broertje bijna klaar is, is hij al bezig om zijn spullen hier te verzamelen en hebben we zelfs zijn kast al beneden in de woonkamer kunnen zetten wat voor ons zoveel scheelt qua opbergruimte! Echt super fijn want zo wordt ons huisje weer wat woonbaarder. Wel zijn we bezig met zoeken naar een ander huis, want we vinden het te krap worden zo. Maar dat duurt denk ik nog wel even, het is niet zo makkelijk meer om een huurhuis te vinden. Vooral omdat je vaak langere periodes ingeschreven moet staan!

6 gedachten over “Kwaaltjes en blafjes

  1. Pfff, dan ging dat ontpillen echt heel rap joh! Bij een collegaatje heeft het 4 maanden geduurd en dat vond ik toen al snel maar bij jullie ging het echt heel erg snel. Nou ja, mooi dat het allemaal goed gaat! En ja, die kwaaltjes schijnen er bij te horen, hopelijk wordt het snel minder!

  2. Wat fijn dat je een nieuwe baan hebt, gefeliciteerd ermee. En wat fijn dat het met de hond steeds iets beter gaat. De kwaaltjes horen een beetje bij de zwangerschap, ik hoop wel voor je dat ze snel over gaan.

Geef een reactie

