Kleuranalyse

Met mijn verjaardag had ik van mijn schoonouders al een bon gekregen voor een kleuranalyse bij een vrouw hier in Eindhoven. Echter kwam na mijn verjaardag al snel de bruiloft, huwelijksreis en toen ook het nieuws van de zwangerschap. Toch was het afgelopen vrijdag dan eindelijk zo ver en had ik mijn mini workshop kleuranalyse.

Eerst vertelde de vrouw vanalles over de verschillende kleurtypes, zij werken in principe niet meer met de seizoenen maar met de hoofd kleurtypes warm/cool, light/deep, clear/soft. Toch heeft zij mij vooral mijn kleuren uitgelegd aan de hand van mijn seizoenstype. Ze zag vrijwel meteen al onder welke type ik viel. Mijn huid schijnt een tikje goudkleurig te zijn evenals mijn haarkleur. Mijn ogen zijn licht, aangezien ze blauwgrijs zijn en ik word niet echt snel bruin en krijg vaak sproetjes.

Mocht jij je hierin ook herkennen? Dan ben je waarschijnlijk net als ik een lentetype! Dit houdt voornamelijk in dat je kleuren met een gele ondergrond het beste kunt hebben. Kleuren met een blauwe ondergrond vlakken af, in je gezicht vooral. Lentekleuren zijn typisch helder, warm en licht.
spring
De vrouw liet allerlei kleuren lapjes stof aan me zien in de spiegel. Zo kon ik vergelijken wat bijvoorbeeld zwart bij mijn gezicht deed en wat bruin deed. Heel gek, maar je zag écht verschil. Het zwart zorgde ervoor dat de lijnen in mijn gezicht heel duidelijk aanwezig waren en dat ik erg bleek leek. Terwijl het bruin ervoor zorgde dat ik echt een mooie gloed over me heen had.

Zo bleek ook geel en groen erg goede kleuren voor mij te zijn terwijl ik zelf juist nooit geel zou dragen en groen maar heel sporadisch. Uiteraard ligt het er dan wel weer aan welke kleur geel, want citroengeel was weer niet zo mooi, maar lichtgeel bijvoorbeeld wel. Ook het echte blauw zorgde voor hele harde lijnen in mijn gezicht, terwijl koraalrood weer zorgde voor een mooie gloed.

Ik kwam erachter dat turquoise niet de kleur is voor mij, maar abrikoos en mokka wel weer.
Deze analyse was voor mij een hele eye opener, ik kwam erachter dat ik veel meer kon spelen met kleuren dan ik eigenlijk deed. Ik kwam erachter dat er zoveel meer kleuren heel goed staan bij mijn huid, haar en ogen! Echt super fijn..

Wat me ook verbaasde was dat ik veel beter goudkleurige sieraden bijvoorbeeld kan dragen omdat het zilver eigenlijk hetzelfde doet als zwart. En dat terwijl ik eigenlijk nooit goudkleurige sieraden draag.. Tsjah, dat wordt shoppen!!

Dat is sowieso het plan voor vandaag.. Samen met mijn beste vriendin ga ik naar Oberhausen in Duitsland en ga ik mijn kast eens aanvullen met de nieuwe kleuren die ik ontdekt heb! Ben erg benieuwd…

waaier_lente

 

8 gedachten over “Kleuranalyse

  1. Hey, zo ontdek je nog eens wat van jezelf. Ik had er wel eerder van gehoord via vriendinnen. Zelf ben ik juist heel erg van de turkoois en paars ook. Maar ik schijn geluk te hebben met mijn tintje: ik lijk zelden bleek en kan veel kleuren hebben, alleen roze wil ik nooit dragen, maar dat is omdat ik dat niet mooi bij mezelf vind staan haha. Leuk dat je nu een ‘excuus’ hebt om te shoppen 😉

  2. Leuk zo’n analyse! Lijkt me ook weleens wat, nu val ik toch vaak op de dingen terug die ik al jaren draag maar misschien zijn dat wel helemaal niet mijn kleuren…
    Ben je naar die grote shoppingmall geweest? Ik ben er ooit eens vlak voor kerst geweest en toen was het zo druk dat je nergens fatsoenlijk bij kon…

  3. Oh dat lijkt me zo leuk om een keer te doen zeg. Ik ben waarschijnlijk geen lentetype dan want ik heb donker haar, donkere ogen en word snel bruin. Toch vind ik dingen met een gele ondertoon wel mooi.

Geef een reactie

