WFT Basis

Voordat ik bij mijn nieuwe werkgever mag starten moet ik eerst nog een certificaat halen. Namelijk van de WFT basisopleiding. Dit is verplicht vanaf 2014 maar mijn nieuwe werkgever heeft het voor nieuwe werknemers al verplicht gesteld. Dat is helemaal niet erg, want ik vond het wel weer leuk om te studeren en iets nieuws te leren. Het was erg veel stof maar in 2 weken tijd heb ik het tot me genomen.

Maar toen… moest ik 2 weken wachten voor mijn examen was. Tsjah en daar ben ik dan niet zo goed in. Dus afgelopen weekend nog wat geleerd en maandagavond nog en ik was er klaar voor. Op dinsdagochtend om 9 uur was het dan zo ver en ik mocht op examen. Dit ging via de computer dus naderhand kreeg ik direct de uitslag.

Tijdens het examen had ik al erg vaak het ‘huh’ gevoel. We hebben erg veel oefenvragen gekregen en ook veel oefentoetsen maar geen enkele keer was de vraag zo ingewikkeld dat ik echt dacht ‘huh’. Maar nu dus wel.. Meer dan een paar keer. Ik begon al peentjes te zweten en achteraf was dit ook terecht. Ik was namelijk gezakt! Ik moest 70% halen en had maar 60% gehaald.

FALEN! Daar ben ik dan dus ook niet goed in, ik voelde me rot.. nee meer dan rot, ik kan allerlei andere woorden bedenken die omschrijven hoe ik me voelde maar ik wil deze blog nog redelijk netjes houden dus die woorden uit ik hier maar niet. Achteraf hoorde ik dus dat de andere 2 mensen die ook maandag moeten starten ook gezakt waren. Ik was dus niet de enige gelukkig. Maar toch, de vraagstelling is zo ingewikkeld en de antwoorden lijken niet eens op de antwoorden die wij geleerd hebben.

Gisteren mochten die andere 2 weer op en de ene haalde het dit keer wel nipt. Maar de andere dus niet, dit keer had ze een nog lagere score dan de eerste keer. Bij haar zonk de moed al in de schoenen en bij mij ook wel een beetje. Ik moet namelijk vandaag opnieuw op. Dit keer niet in Eindhoven maar in Breda. Nog een eindje rijden ook nog. Ik hoop dat ik de stof die ik de afgelopen 2 dagen in mijn hoofd opnieuw heb geknald dit keer wel blijft zitten en dat ik de vragen nog enigszins snap.

Want als ik het vandaag niet haal.. Dan weet ik eigenlijk niet wat ik moet doen. Ik kan dan in ieder geval niet beginnen komende maandag en dat zou echt een ramp zijn!

Wish me luck!
Plaatje-PE

7 gedachten over “WFT Basis

  1. En, vertel? Heb je het gehaald? Ik heb ooit het oude assurantie B gehaald en ook toen vroeg ik me vaak waar ze die vragen vandaan hadden omdat het totaal niet aansloot met de stof. Nu met het hele WFT-gebeuren is het alleen maar erger geworden. Wel raar trouwens dat je eerst dat papiertje moet hebben, wil je met je werk kunnen beginnen…

  2. Good luck!! Ik hoop dat je het hebt gehaald.

    Ik had het geluk dat ik vrijstelling heb gekregen voor WFT basis (jaren geleden was er zo’n diploma omwissel iets) basis is wel de moeilijkste, want het gaat overal en nergens over. De andere wfts (als je die moet halen) zijn gerichter en daardoor makkelijker.

  3. Ik hoop dat je het hebt gehaald meid! Wat is dat precies voor een examen want het zegt me echt helemaal niets? Kan me voorstellen dat je je er rot over voelt. Zou ik ook doen hoor. Niets om je voor te schamen.

Geef een reactie

