Verkeer

Ik rijd best veel. Hou ook enorm van auto rijden, lekker naar Duitsland of richting Parijs.. Heerlijk gewoon!
Echter, sinds ik dagelijks naar Tilburg moet rijden voor mijn werk begin ik er steeds meer een hekel aan te krijgen. Want wat zitten er toch veel aso’s op de weg! En waar komen al die egoïsten vandaan??

Elke dag weer rijd ik van Eindhoven naar Tilburg zo rond de klok van 8 uur in de morgen en van Tilburg naar Eindhoven rond de klok van 5 in de late middag. Tijden waarop het eigenlijk ideaal is om dit stuk te rijden want juist aan de andere kant staat de file. Heerlijk dus zou je zeggen.. En dat is het op sommige momenten ook. Maar er komt altijd een stuk waarop ik weer geïrriteerd achter het stuur zit omdat ze met zijn allen besluiten om te gaan remmen. Of omdat meneer Volvo perse tot aan een meter achter de vrachtwagen wil zitten en last minute invoegt. Meneer Mercedes maakt het helemaal bont, die haalt rechts in, schiet voor mijn auto terwijl er eigenlijk geen auto meer tussen past, waardoor ík op mijn rem moet omdat ik anders bij hem naar binnen rijd.

En dan remt degene achter mij uiteraard ook en die daar achter en die daarachter.. En zo krijg je dus al die remmers.. Terwijl er eigenlijk niets aan de hand is, geen ongeluk, geen file omdat het gewoon druk is. Nee remmers omdat 1 aso net 2 seconde sneller wil zijn met zijn dikke bak.

873cdae01f03dc3b6338eaa7c2a35743_new_medium

Wat is jouw grootste ergernis op de weg?

10 gedachten over “Verkeer

  1. Waar ik echt een bloedhekel aan heb, zijn van die mensen die hun auto vlak voor de jouwe gooien terwijl er heel veel plek is. Rijd gewoon even 3 seconden langer op die tweede baan voordat je teruggaat op de eerste baan.

  2. Of mensen die juist te langzaam rijden.

    Of als je per ongeluk een inschattingsfoutje maakt, (wat gelukkig niet vaak gebeurd, maar als het een keer gebeurd) boven op hun toeter rammen en de middelvingers en scheldnamen je om de oren vliegen. “Sorry mensen, ik ben echt niet van plan om expres op je in te rijden maar dacht dat ik het nog wel zou redden”.

  3. Ik kan mij ook storen aan wat ik allemaal op de baan zie. Mensen die niet knipperen, mensen die ineens vlak voor jou komen rijden terwijl je juist goed afstand hield van je voorligger omdat je weet waar het een stuk is waar men nogal vaak in de remmen moet vliegen (en als er dan iemand 2 meter voor jou rijdt stop dan maar eens op tijd zonder in zijn gat te zitten), mensen die komen bumperkleven.,.. Genoeg dingen om mij aan te ergeren 😀

  4. Ohja, ook nog: mensen die met hun faren aan rijden terwijl het niet nodig is, mensen die traag rijden op de autostrade en dan wanneer je ze wilt inhalen plots wel gas gaan geven zodat je ze niet kan inhalen, als je dan terug achter hen gaat rijden gaan ze weer traag rijden en dat soort toestanden..

Geef een reactie

